׳לחיות קרובים׳ - קהילת ההורים
התלמידים והבוגרים של הבית להורות מקרבת

ברוכות וברוכים הבאים לקהילת הבית להורות מקרבת! 
קהילת ההורים – התלמידים והבוגרים שלנו נועדה לעזור לכם לחיות בפועל במקרבת ולהישאר בחיבור לתדר הלב ולשפה המקרבת בבית שלכם עם הילדים, בן/בת הזוג, עם עצמכם ובכל מערכת יחסים שחשובה לכם.

בדף זה מפורטות כל ההדרכות שנעביר בשידור חי בקהילת ההורים שלנו בחודשים הקרובים – וכל ההדרכות שכבר נמצאות בספרייה וזמינות לכם לצפייה מיידית (ראו פירוט שלהן כאן למטה).
מזמינים אותך לקרוא כאן את התכנים – ולהצטרף, ונשמח לפגוש אותך בקהילה שלנו!

נתראה בקהילה!
יעל, יואב וגליה
וצוות הבית להורות מקרבת

גליה לבנה - יעל ארבל - יואב לבנה

מה מקבלים בקהילת ׳לחיות קרובים׳:

הדרכות תוכן חודשיות מעמיקות

שיעשירו ויעמיקו את הידע שלכם בתקשורת מקרבת ויעזרו לכם לחיות במקרבת במשפחה שלכם

הדרכות תרגול מיומנויות מקרבות

כדי שתוכלו לדבר מקרבת שוטפת ולשמור על השפה המקרבת בבית שלכם

ספריית הדרכות עשירה

לצפייה, השרייה ושימור תקשורת מקרבת בחיים היומיומיים שלכם

קורס כלי יסוד לרענון שוטף

שתוכלו לצפות בו בכל פעם שאתם זקוקים לרענון ולהעמקה במיומנות המקרבת שלכם

שייכות, השרייה ולמידה

התייעצות בנוגע לאתגרים ספציפיים וקבלת מענה מקצועי ממלוות הורים ומהצוות שלנו. להשרות את עצמכם בתכנים מעולים ולהיות שייכים לקהילה חמה ותומכת של הורים

תוכנית הדרכות חודשיות ותרגולים בקהילה - 2022:

יוני 2022

הדרכות החודש

הדרכות בהנחיית יואב / יעל 
26.6.2022

הדרכות תרגול בהנחית מתרגלות 'הבית'
13.6.2022 | 27.6.2022

נושא החודש - מתגובה אוטומטית ליכולת לבחור בתגובה מיטיבה

אחד הדברים שמעוררים בנו ההורים הכי הרבה כאב, אשמה ומועקה, הוא כל אותם רגעים שבהם למרות שהבטחנו לעצמנו שלא נעשה את זה, אנחנו כועסים, מתעצבנים, מרימים את הקול וצועקים, לפעמים אפילו אומרים דברים שאנחנו יודעים שפוגעים בילדים או בבן הזוג שלנו – ולמרות שאנחנו שמים לב שזה מה שאנחנו עושים, אנחנו לא מצליחים לעצור את זה. כאילו משהו משתלט עלינו ואנחנו מגיבים באוטומט ומבלי יכולת לבחור בתגובה אחרת. הרגעים האלה שבהם אנחנו מופעלים מדפוס תגובה אוטומטי מכאיבים לנו ומשאירים אותנו בהרבה מקרים עם שיפוטים קשים על עצמנו, מועקה ואשמה. 
בהדרכות האלה נלמד מה לעשות כדי להחזיר לעצמנו את החופש והיכולת לבחור את התגובות שלנו כך שייטיבו איתנו ועם האחרים סביבנו (ונעשה את כל זה בדרך מקרבת וחמלה לעצמנו ומבלי להפעיל על עצמנו עוד דרישות פנימיות ועוד כוח).

מתגובה אוטומטית ליכולת לבחור בתגובה מיטיבה – הנה הנושאים שנלמד –
מהי הסיבה האמיתית שבגללה אנחנו מופעלים מדפוס תגובה אוטומטי?
מה הפעולה הכי חשובה שתאפשר לנו את החופש והיכולת לבחור את התגובות שלנו?
איך להגדיל משמעותית את מרחב ההכלה שלנו?
כיצד לנהל שיחה מלאה ולבטא את עצמנו בדרך שתגיע ללב של הצד השני
איך לנהל שיחות מחוץ לסיטואציה – כדי להוריד משמעותית קונפליקטים בבית

יולי 2022

הדרכות החודש

הדרכות בהנחיית יואב / יעל 
17.7.2022

הדרכות תרגול בהנחית מתרגלות 'הבית'
4.7.2022 | 18.7.2022

נושא החודש - תקשורת מקרבת עם ילדים על אוכל

אוכל הוא נושא רגיש. כמעט בכל משפחה העיסוק בנושא אכילה עם אחד הילדים או יותר מעורר שיחות טעונות מצד אחד וחשש לדבר מהצד השני. זה מתחיל בילדים ממש קטנים שרוצים לאכול רק סוג מסוים של אוכל ולא פתוחים לגיוון, וממשיך לילדים גדולים יותר שאוכלים בלי להקשיב לצרכי הגוף שלהם. אנחנו ההורים נשארים שם הרבה פעמים מתוסכלים וחסרי אונים –  כי מדובר בבריאות של הילדים שלנו בהרגלי האכילה שלהם, בדימוי הגוף ובערך העצמי שאנחנו רוצים שיהיו להם (ונוסיף לזה רגישות שיכולה להיות גם לנו עצמנו עם נושא האוכל). כל אלה הופכים את השיחות על אוכל למורכבות ולפעמים אפילו טעונות, כשהמודלינג שאנחנו חווינו כילדים בנושא הזה לא ממש עוזר לנו.
אז איך לדבר עם הילדים על אוכל בדרך שלא תעורר התנגדות, אשמה והסתרה, ושתאפשר לנו ההורים לעזור לילדים וגם לשמור על החיבור איתם? בנושא הזה נעסוק בהדרכות החודש הזה!

תקשורת מקרבת עם ילדים על אוכל – הנה הנושאים שנלמד –
אלו פחדים שלנו ההורים אנחנו מכניסים באופן לא מודע לנושא האכילה של הילדים – כיצד להיות מודעים אליהם ולהפריד אותם מהילדים שלנו
למה לא כדאי להעביר לילדים מסרים של מותר ואסור לגבי אוכל – ומה לעשות במקום
איך ללמד ילדים הקשבה לגוף ולמנגנון הרעב והשובע
איך לפתח אצל ילדים מודעות לצורך מאחורי הרצון לאכול (אכילה רגשית)
איך להגביל ילדים מצריכה של אוכל שיכול להזיק להם (למשל הרבה מתוק) באמצעות הבנה ולקיחת אחריות של הילד (במקום איסורים והפחדות שגורמות נזק), ועוד

 

אוגוסט 2022

הדרכות החודש

הדרכה בהנחיית יואב / יעל 
14.8.2022

הדרכת תרגול בהנחיית מתרגלות 'הבית'
1.8.2022

נושא החודש - לבקש בדרך שמגיעה ללב

בקשות בחיי משפחה הוא המרכיב הכי רגיש והכי נפוץ – בתקשורת עם ילדים אנחנו משתמשים בבקשות מהרגע שהם מתעוררים בבוקר ועד שהם הולכים לישון, ובמקרים רבים אנחנו נשארים מתוסכלים כשבקשות שלנו לא נענות, ורגשות של כעס ועצבים יכולים לעלות בנו כשאנחנו חווים התעלמות מהן – זה גם המקום שמוציא מאיתנו ההורים כעסים, הרמות קול, אם-אז ושימוש בכוח. חלקנו חווים תסכול מתמשך כשאנחנו מבקשים בקשות גם מבן/בת הזוג ובכלל אחרים סביבנו, לפעמים ברמה כזו שאנחנו מפסיקים לבקש, רק כדי לא לחוות שוב תסכול, ולכן לוקחים על עצמנו יותר ממה שאנחנו יכולים להכיל (ונשארים עם כעסים ומרמור שהולכים ונצברים ממש למטענים שמעיבים על מערכות היחסים שלנו).
בהדרכות החשובות האלה נלמד את אחת ממיומנויות התקשורת הכי חשובות ושהכי משפיעות על החיים שלנו – איך לבקש בדרך שתגיע ללב של אחרים ותעורר אצלם אכפתיות אמיתית מהלב כלפינו ורצון לעזור לנו. המון מזה, בדרך כלל הרבה יותר ממה שאנחנו מדמיינים:-) תלוי במישרין באופן שבו אנחנו מבקשים, וכשנעשה את זה במקרבת נקבל הרבה יותר עזרה והתחשבות בנו.

לבקש בדרך שמגיעה ללב – הנה הנושאים שנלמד –
הדרך המעשית והמופלאה של תקשורת מקרבת לבקש בקשות שמגיעות ללב ומעוררות אכפתיות ורצון לעזור לנו – אנחנו עומדים ממש לתרגל אתכם בזה עד שזה יהפוך למיומנות זמינה לכם בחיי היומיום!
איך להגדיל את כמות הבקשות ולהפחית את כמות הדרישות כדי לקבל יותר התייחסות לבקשות שלנו לטווח הארוך ולהפחית משמעותית את כמות הקונפליקטים בבית
איך לעבור בתוך עצמנו מדרישות שמביאות אותנו לשיח שיפוטי כלפי עצמנו – לבקשות מעצמנו שמעודדות רכות פנימית, חמלה עצמית ושמשרתות טוב יותר את הצמיחה האישית שלנו

 

ספטמבר 2022

הדרכות החודש

הדרכות בהנחיית יואב / יעל 
18.9.2022

נושא החודש - לגשר על פערים בגישות החינוך בזוגיות

הרבה הורים שנחשפים אלינו ולגישת ההורות המקרבת מרגישים שהנה – סוף סוף יש כאן משהו שנשמע גם מעשי וגם שהלב מתחבר אליו, רק מה עושים כש…?? –
באותו בית הורה אחד מחזיק בגישה מכילה, גמישה ומאפשרת יותר, בעוד שההורה השני מאמין שעם ילדים צריך להיות ברורים ונוקשים, להבהיר מה מותר ואסור, להציב גבולות וכשהם נחצים אז גם צעקות ועונשים הם כלים לגיטימיים להשתמש בהם?
בהרבה מקרים זוגות הורים נקלעים למריבות וויכוחים ביניהם, להאשמות ולמטענים ממשיים שהולכים ונצברים סביב הנושא הזה.
בהדרכות האלה נטפל בנושא הזה לעומק ונלמד איך להגיע לחיבור והבנה עמוקה בין בני הזוג ואיך לפתור חלק גדול מהמחלוקות סביב חינוך הילדים בדרך מקרבת.

לגשר על פערים בגישות החינוך בזוגיות – הנה הנושאים שנלמד –
איך לנסח לעצמנו מהם העקרונות הכי חשובים לנו בנושא חינוך הילדים
וכיצד לבטא את זה בדרך שתגיע ללב של בן/בת הזוג
איך לעבור משיפוטים כלפי בן/בת הזוג – להבנה עמוקה של מה שחשוב גם לו
איך לנהל בפועל את השיחות עם בן/בת הזוג כדי להחזיר את החיבור ולהגיע להבנה אמיתית
כיצד למצוא יחד פתרונות ששומרים על הילדים ולוקחים בחשבון את מה שחשוב לכל אחד
איך לנהל את כל זה בתהליך זוגי משותף שרותם לתמיכה הדדית ומחזק את היחד הזוגי

איך מצטרפים ומקבלים גישה מיידית להדרכות הקהילה ׳לחיות קרובים׳

כל הדרכות קהילת ההורים של הבית להורות מקרבת מלמדות איך ליישם ולחיות בפועל תקשורת מקרבת בתחומים הכי חשובים בחיי משפחה, והן הדרכות מתקדמות שמניחות שיש לכם את הכלים ומיומנויות היסוד של תקשורת מקרבת – ולכן קהילת ההורים שלנו מיועדת לבוגרי קורסים שלנו בלבד – בכל מקרה תוכלו להצטרף אליה, באחת משתי דרכים (לחצו על הכפתור המתאים בשבילכם):

אני בוגר/ת קורס של הבית להורות מקרבת: קורס מלווי הורים / קורס יסודות / במקום עונש / מתחברים מחדש

עדיין לא למדתי את היסודות של תקשורת מקרבת בקורס מסודר - ורוצה להיות חלק מקהילת הבית

רוצה לדבר איתנו ושנעזור לך להצטרף?
לחצו כאן לשיחה איתנו וניצור אתכם קשר בהקדם

הדרכות זמינות לצפייה מיידית בספריית ההדרכות!

כל ההדרכות שמופיעות כאן למטה זמינות לכם 
לצפייה מיידית מרגע הצטרפותכם

מסכים

טלויזיה, טלפון, מחשב, טאבלט – הורים רבים רואים את הילדים שלהם מתלהבים ממסכים ומתקשים לעזוב אותם וחוששים לבריאותם, דואגים שיפתחו התמכרות למסך, ומוטרדים שהמסך מונע מהם לפתח כישורים חברתיים וללמוד להתמודד עם אתגרים. ברוב הבתים מתנהלות מריבות יומיומיות על מסכים ומאבקי-כוח מתישים, לרוב ללא תוצאות ממשיות.  

בהדרכות האלו תלמדו –
איך להפחית את מאבקי-הכוח איתם בכל מה שנוגע למסכים
איך לדבר איתם על הנושא וליצור הקשבה ושיתוף פעולה
איך ליצור איתם הסכמים על המסך שהם מקיימים בלי נדנודים  
איך לייצר רגיעה בבית בקשר למסכים

מעברים ושינויים

כמו למבוגרים כך גם לרוב הילדים יש קושי עם שינויים ומעברים. מעבר לגן חדש, לכיתה א׳, מהיסודי לחטיבה וגם לתיכון. וגם ביומיום רבים מהילדים מתקשים לעבור ממצב למצב – מהתעוררות והתארגנות בבוקר, מהבית לבית-הספר או לגן, ממשחק מהנה בגן שעשועים לתקתוק של ארוחת ערב, מקלחות והשכבות. משגרה של שנת לימודים לחופש גדול ובחזרה לשגרה. 

בהדרכות האלו תלמדו –
איך להתנהל יותר בקלות עם מעברים יומיומיים – התארגנות בבית, מעבר לשינה ועוד
מבלי שנצטרך להתעצבן, לצעוק ולריב איתם. 
איך להקל עלינו ועל הילדים את המעבר לשנת לימודים חדשה.
איך להכין את הילדים לשינויים שהם חוששים מהם ולהכין אותם לחוסר הוודאות.
איך לטפל בחששות ובדאגות שלנו לקראת שינויים שלהם ושלנו.

איך להשתחרר מדפוסים שחוזרים על עצמם בזוגיות

מתאהבים, מתחתנים, מקימים בית ועושים ילדים. נשאבים לטיפול בילדים ולצרכי הבית והפרנסה ופתאום מבלי ששמים לב מתחילים להתרחק, ויותר ויותר שיחות הופכות לויכוחים, האשמות וטענות, ומשאירות גם אותנו וגם את הצד השני בתסכול עמוק, תחושת בדידות ובהרגשה שלא מבינים אותנו. והכי מתסכל שאנחנו באמת מנסים להבין אחד את השניה אבל איכשהו הכעס, העלבון, הפגיעה חוזרים שוב ושוב ומעמיקים את המרחק, ממי שעד לא מזמן היינו מאוהבים בו. כל זה לא קורה במקרה, ולא קורה רק לנו. כמו כולם, גם אנחנו מגיעים לזוגיות שלנו עם דפוסים עמוקים שמפעילים אותנו ושמוציאים מאיתנו תגובות של כעס ותוקפנות או לחילופין השתתקות וריצוי, כשהמשותף להם הוא הקושי שלנו לדבר בזמן אמת את הלב שלנו. אז איך משתחררים מדפוסים כאלה? ואיך עוברים לדבר את עצמנו במקום לכעוס, לצעוק ולהאשים – ובמקום לוותר על עצמנו ולהאלם ולפעול בריצוי? בהדרכות החשובות האלו נלמד איך מתחילים לעשות את זה.

בהדרכות האלו תלמדו –
מהם סוגי הדפוסים הזוגיים (ותוכלו לבדוק איזה מהם הוא שלכם. ואפשר יותר מאחד:-))
איך למצוא מתחת לכעס, העלבון והפגיעה – את הרצון העמוק שהיינו רוצים התייחסות אליו
איך לדבר את מה שחשוב לנו בדרך שתגיע ללב של בן/בת הזוג – במקום להיסגר ולשתוק
מה לעשות כדי לא להתערבב עם מצב הרוח של בן הזוג 
מה לעשות כשלאחד מבני הזוג חשוב משהו (כמו סדר בבית) ולנו זה פחות חשוב – או להפך
איך למצוא ביטחון עצמי עמוק בזוגיות ויכולת לסמוך על עצמי – באמצעות הדיאלוג הפנימי
למה לפעמים בן הזוג מתעצבן מאמפתיה – ומה לעשות כדי שהיא לא תעורר התנגדות
מה עושים עם צרכים שלא מתמלאים לנו בזוגיות

התארגנות בבוקר ובערב

בדיוק כשאנחנו הכי ממהרים בבוקר כי יש לנו פגישה חשובה בעבודה ואנחנו לא יכולים לאחר, דווקא אז קורים כל העניינים – אין להם כוח לקום, פתאום ממש דחוף להם ללבוש את השמלה המלוכלכלת שבתחתית סל הכביסה, הם חייבים להספיק לעבור שלב במשחק שלהם, ארוחת הבוקר ממש מגעילה והם לא מוכנים לחגור חגורת בטיחות. ובדיוק שאנחנו הכי עייפים ומותשים מהיום הארוך שעבר עלינו – הם מושכים זמן ולא מוכנים בשום אופן ללכת להתקלח או לצחצח שיניים, או שהם קופצים על המיטה, רוצים סיפור ועוד סיפור ועוד סיפור, ומים, ושנעשה להם נעימים בגב. בדיוק בשעות האלו הסבלנות שלנו כבר ממש על הקצה ולא פעם ולא פעמיים אנחנו מאבדים את זה ומרגישים כעס, עייפות וייאוש.   

בהדרכות האלה תלמדו –
מה לעשות כדי להפוך את ההתארגנות של הבוקר והערב לקלה יותר?
איך אפשר ליצור איתם שיתוף פעולה בנושאים שהם הכי פחות אוהבים לעשות?
איך לחסוך לעצמנו כעס ועצבים בדיוק כשאנחנו ממהרים
ולהפוך את השעות המאתגרות האלו להרבה יותר רגועות ונעימות בבית? 

ילדים שמתעקשים ומרביצים

מה עושים עם ילד/ילדה עם התקפי זעם, שמתעקש על כל דבר, שלא מוכן לשמוע ׳לא׳, ואם לא נותנים לו את מה שהוא רוצה אז הוא כועס, מקלל, זורק חפצים, הורס את הבית, משתטח על הרצפה, צועק, מקלל ומרביץ?
רוב ההורים שיש להם ילד מתעקש מדברים על כך שהאתגר בבית הוא עצום, העיסוק עם הילד/ה הזה מצריך הרבה יותר זמן ומשאבים ובא על חשבון הילדים האחרים, שכל הבית כמו על סטרואידים ושהמשפחה כולה סובלת. אז איך מתנהלים עם דבר כזה בבית בלי להשתגע, בלי לצרוח מכעס על מאבקים ועימותים איתו? ואיך משאירים את הלב פתוח אליו והאם בכלל זה אפשרי?

בהדרכות אלו תלמדו –
איך להישאר בנוכחות מקרבת עם ילד שמתעקש?
מה לעשות בזמן אמת – כדי להביא את הילד להרגע ולהקשיב?
איך מלמדים אותם לווסת את הכעס, לדבר במקום להרביץ ולהשתמש בכוח, לראות אחרים סביבם, להקשיב, להתגמש ולהתחשב?
מה לעשות אחרי מריבות – כדי להפחית משמעותית התעקשויות והתפרצויות זעם? 
ועוד!

מתבגרים

הורות למתבגרים שונה מהורות לילדים בגיל הרך ולרוב גם מאתגרת אפילו יותר. הם חווים המון שינויים ואתגרים בתקופה קצרה – כמו גוף שמשתנה, מעמד חברתי שמתחזק או מתערער, מצבי-רוח משתנים, ערך עצמי, תחושת שייכות ו/או בדידות.  הכל משתנה להם כשהם מתבגרים. ובדיוק בזמן הזה הם נחשפים ורוצים להתנסות בדברים של גדולים כמו נהיגה, סגריות, אלכוהול, מין, סמים – רוצים כבר להיות גדולים וליהנות מעצמאות וחופש בחירה. ואנחנו ההורים מוטרדים ומודאגים מהמרחק שהם תופסים מאיתנו, מההתערערות בסמכות שלנו, מההשפעה החברתית עליהם, וחוששים שהם ייפגעו, שירגישו בדידות ושיעשו דברים שלא מותאמים לגיל שלהם.

בהדרכות האלה תלמדו –
איך לשמור על ערוץ תקשורת והידברות פתוח עם המתבגרים שלנו?
איך לדבר איתם על נושאים שקשה לנו לדבר איתם?
מה לעשות כשהמתבגר/ת שלנו הודף אותנו ולא מוכן לשתף?
איך להעלות את החששות והדאגות שלנו בפניהם ולקבל מהם הקשבה ושיתוף פעולה?

מריבות בין אחים

לפעמים נדמה שזה לא ייגמר לעולם – מגיל קטן הם רבים, מתווכחים, מציקים, מרביצים זה לזה, מכסחים אחד את השני. החלום שלנו ביחד משפחתי נעים שהילדים הם חלק ממנו, הרצון שלנו ביחסים חמים, יחד כייפי ונדיבות הדדית – מתנפצים לנו יום אחרי יום בעוד מריבה ביניהם. אנחנו כהורים מתחילים לדאוג מה יקרה איתם כשהם יגדלו? האם אנחנו מגדלים אויבים בבית? מה לעשות כשאח מרביץ לאחותו הקטנה? כשאחות משפילה את אחיה בסתר ואחר-כך מצטדקת ומשקרת לנו כשהוא מתחיל לבכות? 

בהדרכות האלה תלמדו –
מה לעשות כשהם רבים? האם להתערב ומתי? ובמי לטפל קודם?
איך לצנן את הכעס וההצקות ההדדיות?
איך לטפל בדרך מקרבת בתחושות קיפוח וקנאה? 
ומה לעשות לטווח הארוך כדי ליצור ביניהם יחסים קרובים?

מויתור על עצמי - למימוש עצמי

אחד האתגרים הכי גדולים שאנחנו יכולים להתמודד איתם לפעמים במשך כל חיינו –
הוא התחושה המתמדת שאנחנו מוותרים על עצמנו בתוך מערכות יחסים. שמתוך חשש מהתגובה של האחר או כדי להימנע מקונפליקטים (ואולי גם מתוך רצון שיקבלו ויאהבו אותנו) אנחנו נמנעים מלהגיד מה אנחנו רוצים, מה אנחנו מרגישים או חושבים. 
ועל אף שאנחנו עושים את זה כדי לשמור על עצמנו, לטווח ארוך ויתור על עצמנו בתוך מערכות יחסים מביא לתחושות מרמור שהולכות ונצברות, לכעסים לא מדוברים, לניתוק מהרצונות שלנו ולכעס על אחרים שכביכול לוקחים מאיתנו את החופש להיות אנחנו.
רבים מאיתנו מגיעים עם דפוס כזה למערכות יחסים – והבשורה החשובה היא שאפשר לשנות את זה בתהליך הדרגתי כשיש את הכלים המתאימים (ויש:-))

בהדרכות האלה תלמדו –
מהו הדפוס של ויתור על עצמי ואיפה הוא נולד בחיים שלנו?
מה השפעות שלו על החיים שלנו ועל מערכות היחסים עם הילדים, בן/בת הזוג ובכלל?
איך להתיידד עם הדפוס הזה במקום להילחם בו – ולמה רק אז יכול להתחיל שינוי אמיתי?
למה חיבור לעצמי הוא הפעולה הראשונה תמיד ליציאה מהדפוס – ואיך לעשות אותו
ביטוי עצמי כמפתח לבריאת מציאות שבה אנחנו מממשים את עצמנו במלואנו

איך לטפל במטענים ושיחות לא מדוברות בזוגיות

מה לעשות כששיחות על נושאים טעונים (כמו עזרה בבית, כסף, גישת החינוך לילדים, מיניות ועוד) הופכות שוב ושוב מבלי שאנחנו מתכוונים לכך לויכוחים, חילופי האשמות, מריבות וכעסים? ככל שהשיחות הזוגיות הופכות יותר לכאלה, הן מביאות להצטברות של מטענים שאנחנו והצד השני סוחבים בתוכנו ושיחות לא מדוברות שהופכות למשקעים ומלוות במתחים ושתיקות. כל אלה מייצרים ככל שעובר הזמן ריחוק ומגבילים מאד את מידת הקרבה והאינטימיות בזוגיות שלנו. בהדרכות האלה נלמד מה לעשות כדי להחזיר לזוגיות הבנה, תחושת חיבור, חמימות וקרבה מחודשת ביחסים (זה חשוב גם לזוגיות – וגם להורות שמאד מושפעת ממנה).

איך לטפל במטענים ושיחות לא מדוברות בזוגיות- הנה הנושאים שנלמד –
מה לעשות כשכבר הצטברו לנו מטענים ומשקעים כלפי בן/בת הזוג?
איך להתחיל לטפל בהם ולפרק אותם כדי שנוכל לגשת לצד השני לשיחה מקרבת?
איך לפתוח שיחה לא מדוברת עם בן הזוג – בדרך שתאפשר לנו להיו בביטוי עצמי מלא ושתשמור על החיבור בינינו?
איך לרתום את בן הזוג לשיחה מקרבת ודיאלוג וליצור חיבור וקרבה
איך לנהל תקשורת זוגית טובה ופתוחה גם בנושאים מאתגרים
ואיך להבין מה חשוב לכל אחד ולגשר על ויכוחים והבדלי השקפות בזוגיות

איך לדבר עם ילדים על מיניות

לדבר על מיניות עם ילדים זה אולי האתגר התקשורתי הכי גדול של הורים:-) ובואו נהיה בחמלה לעצמנו – זה לא במקרה שקשה לנו לדבר את זה ואנחנו חסרי ביטחון שם ולפעמים גם חסרי אונים וחסרי מילים, כי עם רובנו כשאנחנו היינו ילדים לא דיברו על זה. אז איך מדברים עם ילדים על הנושא החשוב הזה?
מתי לפתוח איתם את הנושא הזה לשיחה, ואיך לנהל איתם את השיחות בנושא הזה כדי שירצו להתייעץ איתנו, ישתפו אותנו בהתלבטויות שלהם ויוכלו לעבד איתנו חוויות רגשיות שקשורות בזה? איך לדבר איתם על מיניות כדי שיוכלו להיות מחוברים אליה בדרך בריאה ומעצימה שתשמור על החיבור שלהם לעצמם? ואיך ללמד אותם לשמור על הגבולות הפנימיים שלהם ולדבר את עצמם גם שם (במקום לתת לאשמה, הדחקה והסתרה למשול בתחום הזה של החיים שלהם)?

איך לדבר עם ילדים על מיניות – הנה הנושאים שנלמד –
למה קשה לנו לדבר עם הילדים שלנו על מיניות?
מהו הדיאלוג הפנימי שחי בנו בהקשר הזה (ואיך הוא יכול לאפשר לנו לאזור אומץ ולדבר)
מתי נכון להתחיל לדבר עם ילדים על מיניות?
באיזו דרך להעלות נושאים שחשובים לנו כדי לפתוח את הילדים שלנו לשיחה עליהם?
באיזו דרך לנהל שיחות על מיניות – כדי לעודד את הילדים שלנו לשתף אותנו?
איך לנהל מצבים שבהם אנחנו רוצים לשים גבול לילד/ה שלנו – ואיך לתקשר את זה כדי לשמור על חיבור עם הילד? ועוד

השאירו לנו תגובה...

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן