bannerfb_ad2

איך לא לפספס את הילד שלי –

לפתוח דף חדש עם הילד שקשה לי איתו

מרגישים קושי מתמשך מול אחד הילדים?
מרגישים שזה יוצר ביניכם מרחק רגשי,
גוזל מכם הרבה כוחות ותשומת לב ומשפיע על כל האוירה בבית? 
ולמרות המאמצים אתם לא מוצאים לזה פתרון?

מוזמנים לראות איך הורים אחרים יצרו שינוי עמוק בבית  
באמצעות מעבר מגישה התנהגותית לתקשורת מקרבת:

טל פרויד מספרת על מה שיצר את השינוי עם הילד אחרי שנים של חיפוש דרך:

הייתי בדרך הנכונה לאבד את הילד שלי – ולשמחתי מצאתי, בפעם הראשונה, אחרי באמת חיפוש ארוך, דרך שבה אני הבנתי מה לעשות

"אני לדעתי הייתי בדרך הנכונה לאבד את הבן שלי, כשהוא היה בן 10, זה מאד עצוב להגיד את זה.
לאבד אותו במובן של מערכת היחסים. שזה פשוט… זה כאילו לא מסתדר, זה לא הולך ביחד… 

רציתי לטפל בבעיות שלו בדרך התנהגותית, חשבתי שאולי אני אגלה את הדרך ההתנהגותית המתאימה,
ולשמחתי מצאתי, בפעם הראשונה, אחרי באמת חיפוש ארוך (הוא היה כבר בן 10) דרך שבה אני הבנתי מה לעשות.
לאט לאט נפלו כל האסימונים תוך כדי הלמידה.
זכינו אחד בשני, ולא רק אנחנו, כל המשפחה".

הנה טל מספרת על זה כאן:

גילי וינטר מספרת על הרגע שהתחיל את השינוי – אחרי תקופה ארוכה של ריחוק ומאמצים שלא הועילו:

התחיל לי המון המון קושי, בעיקר עם הבן הגדול,
מה שיצא ממני זה היה מאד מפחיד ומאד הבהיל אותי –
ובעצם הלכנו והתרחקנו, התרחקתי ממנו

״נולד לי בן ואחרי כמעט שנתיים עוד בת, ואני חושבת שאז התחיל עומס.
התחיל לי המון המון המון קושי, בעיקר עם הבן הגדול, אבל זה הפך להיות עם שניהם.
הרבה פעמים הייתי לבד בבית, וזה הלך ונהיה יותר ויותר קשה,
ככה הגעתי למצבים… הייתי מאד חסרת אונים וגם מאד תוקפנית,
ואני כאילו אמא טובה וכל ציוץ שלהם… ואני לא ישנה בלילות…
אבל היו רגעים של וואו… מה שיצא ממני זה היה מאד מפחיד ומאד הבהיל אותי.
וזה התחיל ליצור ריחוק וקושי. אני אפילו לא ידעתי שזה מה שקורה, אבל בעצם הלכנו והתרחקנו, התרחקתי ממנו.
זה היה ממש נורא ואיום, ממש לא ידעתי מה לעשות כבר. אבל שום כלי שהיה לי, שום דבר לא עזר לי, גם לא ידעתי מה לעשות עם זה״.

הנה גילי מספרת על זה:

הדר, אמירה, ג׳ולי, יפתח, עדי וגלית
מספרים איך תקשורת מקרבת החזירה להם את הילד שלהם
ועזרה להם לחבר את המשפחה שלהם מחדש
ולעבור לשפה מקרבת עם הילדים (ואפילו עם בן הזוג) בבית

למה אנחנו מקדישים את השנים האחרונות
כדי לעזור להורים להחזיר את החיבור לילד
ולבנות איתו יחסים קרובים של הקשבה ושיתוף פעולה
למה חשוב להבין שזה קורה – ושיש לזה פתרון
ואיך למנף את הקושי הזה להזדמנות ענקית לשינוי –

בוידאו הזה אנחנו מספרים על זה:

על הבית להורות מקרבת

אנחנו יואב לבנה, יעל ארבל וגליה לבנה, הקמנו ביחד את "הבית להורות מקרבת" (ב-2015), במטרה לעזור להורים וללמד אותם את הדרך המקרבת להורות ואיך להשתמש בה כדי ליצור עם הילדים בבית הקשבה, הבנה ושיתוף פעולה, בדרך שמפחיתה את מרבית הויכוחים ואת כל מאבקי הכח בבית ויוצרת במקומם יחד נעים ושמח במשפחה.

בתוך שש וחצי שנים של פעילות קהילת ההורים העוקבים אחרינו מונה כ-130,000 הורים, ויותר מ-6,500 משפחות שלמדו בתכניות ובקורסים ושמיישמות את הגישה המקרבת עם הילדים בבית.

אל הקורסים והתוכניות שלנו אנחנו מביאים ניסיון של 15 שנים בליווי והדרכת הורים, הרבה כלים וידע משנה חיים, והצלחות של אלפי משפחות שכבר למדו איתנו ומיישמות באופן יומיומי את הגישה המקרבת.

הלמידה בבית להורות מקרבת מורכבת ממיומנויות ומכלים מתקדמים של תקשורת מקרבת (Nonviolent Communication)  שאותה פיתח ד”ר מרשאל רוזנברג,
וכן מטכניקות ייחודיות, קורסים ותרגולים ייחודיים שפיתחנו ואנחנו עדיין מפתחים כחלק מתוכנית הלימודים שלנו להורים.

קראו בלחיצה כאן עוד על תקשורת מקרבת

מוזמנים לקרוא מה אמרו משתתפים בתוכניות שלנו על איך עוזרת להם הגישה המקרבת להיפרד מויכוחים ומאבקי כח בבית ולבנות בבית תשתית של הקשבה, הבנה ושיתוף פעולה נעים עם ילדים בכל גיל:

אושרת וארז
אושרת וארז אילון
השתתפו בתוכנית הליווי להורים

הרבה פחות קונפליקטים בבית

"זה גם שיש הרבה פחות קונפליקטים בבית, וגם שכבר יש קושי, אנחנו 'מאבדים את זה' הרבה יותר לאט, אנחנו נוגעים בו בדברים האמיתיים שמפריעים לו, מה שאתם קוראים לו - 'מה שנמצא מתחת להתנהגות'. והוא גם מדבר יותר - הוא הרבה יותר תקשורתי ממה שהיה, ונראה לי שזה קשור בזה שאנחנו מתעניינים במה שקורה לו, הוא הרבה יותר מבטא את עצמו מאז שהתחלנו ללמוד בתוכנית - פשוט הרבה יותר כייף, נותן תחושה שככה זה צריך להיות - התוכנית הזאת מדהימה".

כיום רוב הקונפליקטים היומיומיים נפתרים בקלות רבה יחסית

"יואב, יעל וגליה היקרים שלום, מאז שהכנסנו את התקשורת המקרבת הביתה, אני ובעלי חווים ממש עילוי בהורות שלנו וכייף גדול עם בננו אור בן ה-3 שמאד מזכיר את אוהד הקטן שלכם בעקשנות שלו, ברצונות המאד חזקים בעצמאות ולקבלת החלטות. למדנו לראות אותו ולהקשיב לו, להתגמש ולאפשר איפה שרק ניתן, ולשים גבול ברור, אסרטיבי ונינוח איפה שחשוב לנו באמת מתוך אמונה שלמה והתחשבות בכל הצרכים בבית, ואפילו אור כבר התחיל לדבר בצורה הזו... כיום רוב הקונפליקטים היומיומיים נפתרים בקלות רבה יחסית ומעבירים את כולנו תהליך של למידה, הבנה וקבלה של הרצונות והצרכים של כל בני הבית. שוב תודה על כל פועלכם המבורך!"
לירן שאלתיאל
משתתפת בקורס במקום עונש

מה זה תקשורת מקרבת?

תקשורת מקרבת היא גישה שמיועדת ליצור הבנה וחיבור בין אנשים וכן בין אדם לעצמו, במטרה ליצור שיתוף פעולה ואווירה של קרבה בתוך מערכות יחסים. מי שיצר את הגישה הוא ד”ר מרשאל רוזנברג, פסיכולוג יהודי-אמריקאי, אשר הושפע מתורת האי-אלימות של מהטמה גנדי ומרטין לותר קינג. בשפת המקור תקשורת מקרבת נקראת – Nonviolent Communication תקשורת לא-אלימה.

אפשר לומר, שתקשורת מקרבת היא מפגש של חיבור מהלב בין אנשים, שמייצר מרחב שבו יש מקום    גם למה שחשוב לנו וגם למה שחשוב לאחר. המרחב הזה שנוצר, שבו יש מקום ל’לב’ שלנו ושל אחרים, יוצר קסם בתוך מערכת היחסים, שמשמר אותה לאורך זמן ויוצר בה תחושה של אכפתיות, חמימות, ביחד, שיתוף-פעולה, הקשבה ועזרה הדדית.

הבחירה בסוג תקשורת שכזה יעיל במיוחד במצבים שבהם יש ויכוחים וקונפליקטים בין אנשים, אי-הסכמות וחילוקי-דעות. העוצמה של הגישה היא ביכולת שלה לשמור על תחושת הביחד ועל האמפתיה ההדדית, מבלי לוותר על מה שבאמת חשוב לשני הצדדים. הכלים והמיומנויות של תקשורת מקרבת מאפשרים לנו לנהל דיאלוג שבעזרתו קל להגיע להסכמות ולפתרונות, גם במצבים שנראו לכאורה תקועים או חסרי-מוצא, כאשר הדרך למציאת פתרונות נסללת לרוב מעצמה, כתוצאה מתחושת החיבור, הקרבה וההבנה שנוצרו. התוצאה היא הפחתת הכעסים, המתחים והקצרים בתקשורת, ולטווח הארוך יצירה של תשתית רחבה שיש בה הקשבה, הבנה, קרבה ורצון לשתף פעולה ולעזור אחד לשני.

מי אנחנו?

יואב וגליה לבנה
מומחים לתקשורת מקרבת במערכות יחסים,
מנחים קורסים וסדנאות בארץ לזוגות, להורים ולקהל הרחב,
מלווים צוותי הוראה ומנהלי בתי-ספר,
מלמדים בתוכניות חינוכיות ובמוסדות אקדמיים
ומלווים מאות אנשים בשנה בתהליכים של פריצת דרך
בתקשורת ויצירת הבנה וחיבור עמוק ביחסים.

להנחיית הורים הגענו אחרי שנים בתחום החינוך – 
יואב כמחנך ומורה בבית ספר יסודי ובעיקר בתיכון 'הזדמנות שניה' לילדים בסיכון,
גליה כמלווה של קבוצות ומדריכים של נוער ושל משתקמים עם קושי נפשי שלומדים להשתלב בחזרה בתעסוקה וליצור לעצמם מסגרת חיים תומכת ומצמיחה.
הורים לנוגה (13), נבו (10) ואוהד (8).

יעל ארבל –
מומחית לתקשורת ולניהול מערכות ויחסים במשפחה
בגישת תקשורת מקרבת Nonviolent Communication 
מרצה, מנחה, מגשרת ומטפלת בתקשורת מקרבת (משנת 2006)
עוזרת להורים לנהל תקשורת טובה בבית ולייצר קרבה, רגיעה ושיתוף-פעולה 
מלווה בתהליכי קבלת החלטות, בקונפליקטים ביחסים ובמשברים בתקשורת בתוך המשפחה. 
בוגרת תוכנית אינטנסיב של דר' מרשאל רוזנברג מטעם המרכז הבינלאומי לתקשורת לא-אלימה. לשעבר מנכ"לית בארגון נפגעי פעולות איבה ובמרכז לתקשורת מקרבת.
אמא לענבל (10)

נשמח לראות אותך בהדרכה!

להתראות,

יואב, יעל וגליה
הבית להורות מקרבת

לעוד פרטים על הורות מקרבת היכנסו לאתר:
www.feelfamily.co.il
לשאלות ובירורים כתבו לנו:
[email protected]

"היום אני עם שמחה ואושר, שיניתם לי את החיים" - יעל מרום מספרת על החיים שהשתנו בבית בעקבות התכנית:

ילדיי מבינים את השפה הזו יותר מכל שפה אחרת!

"מדובר בשלושה אנשים מקסימים ומלאי נתינה ואהבה שמלמדים אותי שפה חדשה. להפתעתי ילדי מבינים את השפה הזאת יותר מכל שפה אחרת! איזה כיף! תודה רבה יקרים, תודה שאתם קיימים ותודה על הנתינה המדהימה שלכם!"
מלי ארגמן
משתתפת בתוכנית הבית

גיליתי שפה שבאמצעותה בני מסכים לשתף איתי פעולה

"נחשפתי לאחרונה לגישת הורות מקרבת ויותר ויותר התחזקה אצלי התחושה שיש כאן גישה משנה חיים, ממש כך. השינויים החלו להופיע כבר לאחר מספר ימים, גיליתי שפה שבאמצעותה בני (בן ה-3.5) מסכים לשתף איתי פעולה ויותר חשוב מכך, השיתוף פעולה לא מגיע מתוך מאבק, אלא מתוך תחושת קירבה, ורצון של שנינו לשתף פעולה. למדתי להקשיב לצרכים שלי ושל בני במקום להגיב להתנהגות, זה איפשר לי לראות דרך בה הצרכים שלי וגם הצרכים שלו מקבלים מענה - ניסיתי מספר גישות שונות, אך משהו באופן שבו הצוות הנפלא הזה מעבירים את החומר עזר לי להפנים בקלות וליישם - יש כאן גישה משנה חיים, ממש כך".
אורי טל
משתתף בקורס במקום עונש

אורנה פיזנטי, מספרת על החיים החדשים עם תקשורת מקרבת ואיך היא ממיסה את הכעס של הילדה:

נדהמתי, מה שבדרך כלל לקח המון זמן, פשוט נגמר בקלות. זה היה מדהים.

"הבת הצעירה שלנו התעוררה באמצע הלילה מחלום רע, ובמקום להעביר אותה למיטה אחרת ולנסות לפתור את הבעיה, הקשבתי לחלום ושאלתי אם היתה זקוקה להרגיש שמגנים עליה ושומרים ודואגים לה וכד'. אחרי שתי דקות היא אומרת לי: אמא אני יכולה עכשיו להירדם לבד. תודה אמא. נדהמתי, מה שבדרך כלל לקח המון זמן והתעוררויות חוזרות ונשנות, פשוט נגמר בקלות ובעצמאות שלה. זה היה מדהים. תודה על העומק המשמעותי בהבנת עצמנו וילדנו שנכנס לחיינו".
בשמת וינר שורצבורד
משתתפת בתוכנית הבית

תמר עראמה הגיעה סקפטית ויצאה עם קשר שנרקם מחדש עם הבן הגדול (19) אחרי שנים:

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן