יעל ארבל
כמה שבועות אל תוך השנה היה אצלנו בבית
סיפור שלם עם התארגנות בבוקר ובמיוחד בימי ראשון –
ענבל (בת 11) אוהבת להתחיל את היום שלה בנחת
ולקחת את המרחב והזמן כשמתלבשת ומתארגנת.
אני שמחזיקה את הזמן ומסתכלת על השעון שזז מהר מתחילה להאיץ בה.
״ענבלי כבר שמונה, אני לא רואה שאת מתקדמת עם ההתארגנות״
״נו, ענבלי, מה קורה?״ ״את צריכה עזרה?״ כבר שמונה ורבע.
״את מסיימת? אנחנו מאחרות״.
והיא המשיכה עם הקצב שלה, שלי הוא נראה כמו קצב צב.
בסוף הגענו באיחור לבית הספר
והסיפור הזה חזר על עצמו כמעט בכל בוקר מחדש.
מה לא ניסיתי? ביקשתי, התעצבנתי, כעסתי, צעקתי, זירזתי,
הלכתי ולא אכפת לי, כלום. כלום לא עזר לי.
מכירים את זה שאתם עושים משהו שאתם יודעים שהוא לא עובד?
ולמרות זאת אתם ממשיכים לעשות אותו כי הוא קל, זמין, הרגלי, אוטומטי?
עד שאתם מתעוררים ואומרים לעצמכם, רבאק, זה לא עוזר,
מה יש לי להתרגז על זה? אולי אנסה דרך אחרת..
אז זה מה שעשיתי יום אחד אחרי שהורדתי אותה בבית-ספר.
אמרתי לעצמי שאני יודעת שזה לא עובד אז למה אני ממשיכה?
מה שעובד לי זה לדבר איתה שיחה מקרבת.
מוזמנים לצפות בוידאו שבעמוד הזה לדיאלוג המלא שניהלתי איתה.
אז מה עשיתי עם הילדה שלי שלוקחת את הזמן שלה בבוקר
ומלחיצה אותי ומאחרת לבית-הספר?
ניהלתי איתה שיחה ויישמתי בה כמה עקרונות מרכזיים
שאיתם יוצרים עם ילדים (ובכלל עם אנשים)
הקשבה ושיתוף פעולה בדרך מקרבת:
1- הפסקתי לגמרי וקודם כל בתוכי את מאבק הכוח בנושא.
2- הזמנתי את הילדה שלי לשיחה מקרבת
3- הקשבתי לה באמפתיה ובעזרתה הבנתי מה חשוב לה,
יצרתי איתה חיבור והגעתי אל הלב שלה
4- ואז שיתפתי אותה במה שחשוב לי כאמא שלה.
5- והגענו לפתרון שעובד לנו מאז.
ומה היתה התוצאה של המהלך הזה?
כבר למחרת הגענו לבית-הספר בזמן.
בהמשך השבוע היא ביקשה ממני לקנות לה שעון מעורר
שיעזור לה להתעורר בשעה שתאפשר לה לקחת
לעצמה את הזמן בנחת בבוקר וגם לצאת בזמן כדי להגיע בזמן.
בהמשך היא הצליחה להבין את הקשר בין הזמן שבו היא
הולכת לישון לבין העייפות שאיתה היא קמה בבוקר
והחליטה בעצמה וביוזמתה ללכת לישון מוקדם יותר.
ומאז רוב הימים היא הולכת לישון בזמן שקבעה לעצמה,
ללא תזכורות והתערבויות מצידי.
הרבה הקלה ושקט נהייה בבית שלנו בעקבות השיחה הזאת :)
אנחנו מביאים לכם היום את הדיאלוג הזה כי הוא מדגים ממש טוב
את הדרך שאנחנו מלמדים בקורס ׳במקום עונש –
וגם במקום לצעוק, לאיים ולספור עד 3׳.
זוהי דרך מעשית שבנויה משבעה צעדים מעשיים שכל הורה יכול ללמוד
כדי לעבור ולהניע את הילדים בבית בדרך מקרבת ומבלי להשתמש בכוח.
אתם מקבלים ליווי צמוד שלנו, הדרכה ותמיכה
ועוברים מויכוחים ומאבקים עם ילדים להקשבה ושיתוף פעולה
בדרך מקרבת בבית בתוך 7 שבועות:
הנה כל הפרטים על הקורס והזדמנות להצטרף – כאן בקישור
חשוב לי להגיד –
מה שעשיתי ואנחנו עושים עם הילדים שלנו והתוצאות שאנחנו מקבלים
הוא לא פריווילגיה רק שלנו – כל הורה יכול לעשות את זה
בכל נושא שבו יש אי-הסכמה עם הילדים –
סביב מקלחות, זמן מסך, התארגנות בבוקר וכניסה לישון בערב,
שיעורי בית, לסדר משחקים, ממתקים
מה לעשות עם ילד שמקלל, מרביץ ומשתמש בכוח ועוד –
את כל האתגרים האלה אפשר לנהל יחסית בקלות בדרך מקרבת
ולקבל הקשבה ושיתוף פעולה מהילדים ומבלי להשתמש בכוח.
ביום ראשון, 19.6.2022 אנחנו פותחים את הקורס
׳במקום עונש – וגם במקום לצעוק, לאיים ולספור עד 3׳ –
אתם לומדים איתנו בכל שבוע צעד אחד,
מקבלים ליווי והדרכה אישית שלנו בכל אחד מהצעדים
ועוברים בתוך שבעה שבועות לדרך המקרבת בבית
אנחנו והצוות שלנו נדאג שזה יעבוד לכם מעולה
וכמו הורים רבים שהכניסו את תקשורת מקרבת לבית שלהם,
תוכלו גם אתם ליהנות מיחסים קרובים
והתנהלות הרבה יותר קלה עם הילדים.
לפרטים ולהרשמה לקורס – לחצו כאן
להתראות,
יעל, יואב וגליה
וצוות הבית להורות מקרבת
מדהים איך שאת פורסת יפה בצורה ברורה ונעימה
תענוג!!
הי הילה,
תודה שאת כותבת לנו.
איזה כיף שהתחברת – תודה על הפרגון
מאוד מחמם את הלב.