לפתור בזמן אמת קונפליקטים וקשיי תקשורת עם הילדים (ולהפחית 80% מהויכוחים)
לדבר לילדים במילים שיגעו בהם ויפתחו להם את הלב
להגיע להתנהלות קלה יותר באופן משמעותי עם הילד שאיתו קשה יותר
לבנות תשתית חזקה ליחסים, שיש בה קרבה, הבנה ויחד
להתנהל בקלות ובזרימה עם שיתוף-פעולה בלי לצעוק, בלי מאבקי-כוח ובלי איומים ועונשים

– הבית להורות מקרבת –
התוכנית המקיפה ביותר בישראל להורים
שיוצרת שינוי אמיתי ומשמעותי עם הילדים לטווך ארוך

למה הדרך הרגילה לפתרון אתגרים בבית - לא עובדת?

שלום לכם הורים יקרים,

כאן יואב לבנה, גליה לבנה ויעל ארבל
מומחים לתקשורת מקרבת בין הורים וילדים והמפתחים של גישת ההורות המקרבת.

רוב ההורים שאנחנו מכירים – ואנחנו מלווים מאות משפחות – מתחילים מנקודת מוצא כזו,
מוזמנים לראות אם זה גם מה שקורה אצלכם בבית:

תחושה שדברים הולכים 'קשה' בבית עם ויכוחים ומאבקי כח שחוזרים על עצמם,
ילדים שלא מקשיבים, שמתעקשים ולא מוכנים לשמוע 'לא',
שנורא קשה להניע אותם לפעולה 'בטוב', כמו למשל לזרז את ההתנהלות שלהם בבוקר,
או לעודד אותם לקחת אחריות על משימות שלהם ובבית,

ילדים שמציקים ומרביצים לאחים שלהם, שמדברים באופן לא מכבד להורים,
ותחושה שהילד מתרחק ככל שעובר הזמן ולא משתף אותם במה שבאמת קורה לו בפנים.

כדי ליצור שינוי בהתנהגויות האלה הורים פועלים לרוב בדרך הרגילה והמוכרת –
שאין לה את היכולת ליצור שינוי:

הטעות הנפוצה - שלא מאפשרת לשינוי לקרות

צפו בהדרכה אינטרנטית שהעברנו על איך לטפל באתגרים בהורות בדרך מקרבת.
שם אנחנו מסבירים למה קשה לנו ליצור שינוי בהתנהגויות לא רצויות של הילדים. ומה לעשות במקום.

הטעות הכי נפוצה של הורים, שבמידה רבה אינה מאפשרת לשינוי לקרות בבית ובמקרים רבים היא אף מעצימה את הקושי, היא שהם ממוקדים בהתנהגות של הילד ובניסיון לשנות אותה ישירות – באמצעות שתי דרכים עיקריות:

בקשות – לבקש מהילד שוב ושוב,
והסברים – להסביר לו למה חשוב שישנה את ההתנהגות שלו מתוך רצון שהילד יבין וישתכנע
(למשל שיפסיק להרביץ או שיתחיל לעשות שיעורי בית).

בקשות והסברים הן שתי דרכים מאד לא יעילות להניע ילדים לפעולה, בפרט אם הן האסטרטגיה העיקרית שבה אנחנו משתמשיםכי ילדים הם ילדים – הם מרוכזים בעצמם ותמיד מעדיפים להמשיך בשלהם על פני להענות לבקשה שלנו, והם לא מונעים מהיגיון כמונו המבוגרים.

מתוך התסכול שבחוסר ההצלחה להניע את הילדים לפעולה, רוב ההורים בוחרים באחת משתי אפשרויות:

אחת: לוותר לילדים – כדי לא להיכנס איתם לקונפליקט מתיש וכדי לחסוך את המריבות בבית. רק שלדרך הזו יש מחיר: הילדים בהדרגה פחות 'סופרים' את ההורים ופחות מקשיבים ופחות נענים לבקשות ככל שהם גדלים. 

והאפשרות השנייה: להשתמש בכח – לקחת אותם בכח ממקום למקום כשהם קטנים, להשתמש בהתניות (אם אתה לא בא עכשיו – אין טאבלט השבוע), לאיים (אם אתה לא מפסיק להרביץ אתה הולך לחדר), לספור עד 3 ולהשתמש בעונשים. המחיר של הדרך הזו הוא לא פחות כבד: הוא מאלץ אותנו ההורים לפעול בניגוד לערכים שלנו, אנחנו נשארים עם מועקה מהניתוק והכאב שאנחנו והילדים שלנו חווים, אנחנו מכניסים ריחוק לתוך מערכת היחסים בבית, הילדים עוברים להסתיר מאיתנו ולשתף אותנו פחות מתוך חשש מהתגובות שלנו –

והכי מבאס שזה בסופו של דבר שוחק את הסמכות ההורית שלנו לא פחות מהאפשרות הראשונה – כי בשלב מסוים הילדים נעשים 'חסינים' לאיומים (שאנחנו לא רוצים לממש) ואוטמים את עצמם כלפינו. וזהו, אנחנו נשארים עם ריחוק, עם מועקה, עם תחושת 'כישלון' של איזה מן אמא או אבא אני, ולפעמים גם עם מתחים בזוגיות וטענות הדדיות כמו 'אתה קשה מדי איתם' ו'את רכה מדי'.

הקושי הזה, שקורה בבתים רבים היום, הוא לא אישי – הוא קשור מאד בעידן שבו אנחנו חיים: 

זה לא עובד בבקשות - ולא בכח - אז מה כן?

הורות ישנה כבר לא עובדת היום - וככל שיעבור הזמן תעבוד עוד פחות:

כשאנחנו היינו ילדים, אמרו לנו מה לעשות – ועשינו. אבא אמר, אמא אמרה, המורה אמרה – ואנחנו צייתנו. גדלנו כילדים בשלהי תקופה של אלפי שנים שבה ילדים הבינו דרך ההתרחשות הכללית שמסביבם שכשאומרים להם משהו הם צריכים לעשות אותו – אחרת הם יחטפו מכות, אחרת ינקטו כנגדם סנקציות, אחרת לא יאהבו אותם. את המסר הזה קלטנו כילדים ורובנו הגדול צייתנו אליו – רובנו, ההורים של היום, היינו 'ילדים טובים'.

אבל כל זה השתנה, כל זה שייך לעולם שנגמר, שכבר עבר, גם אם אנחנו ההורים צריכים עוד כמה שנים כדי להפנים את זה… ילדים שגדלים בעשרים השנים האחרונות, גדלים בתוך עולם שבו זכויות הילד נמצאות בראש סדר העדיפויות, בעולם עם רשתות חברתיות שבו יש שקיפות מוחלטת למה שקורה בבית והמון 'כח' שנצא בגלל זה בידיים של הילדים – ומצד שני, עם ילדים שנמצאים כמעט כל הזמן בתוך הבית, בניגוד לעולם הישן שהיתה בו הרבה יותר קהילתיות וכל ילד הושפע מהרבה יותר מבוגרים סביבו. והתוצאה של כל זה: ילדים היום הרבה פחות מונעים מיראה ופחד, וככל שיעבור הזמן, המגמה הזו רק תתחזק – 

מאד קשה ולעיתים בכלל לא אפשרי להניע היום ילדים לפעולה עם משפטים כמו 'כי ככה אני אמרתי', או 'כי אני אמא/אבא שלך'. ואנחנו כאן כדי להגיד לכם: זה לא קושי אישי שלכם ולא 'כישלון' שלכם – זו דרך שלא עובדת יותר כי העולם השתנה, והשינוי הזה קורא לנו ההורים ללמוד איך להניע את הילדים שלנו לפעולה בדרך חדשה, שלא מצריכה מאיתנו להשתמש בכח, ושהילדים מקבלים אותה ומשתפים איתה פעולה – אנחנו קוראים לדרך הזו 'הורות מקרבת'.

אז איך עובדת ההורות המקרבת?

הנחת המוצא של הורות מקרבת (שמבוססת על תקשורת מקרבת) היא שכל ההתנהגויות של הילדים,
כולל אלו שקשות לנו ומאתגרות אותנו – הן
רק סימפטום למשהו עמוק יותר שמתחולל אצל הילד בפנים –

זו הדרך שלו לבטא את המצוקה שלו, את מה שמפריע לו בפנים, את מה שהוא זקוק לו ולא יודע כיצד לבטא אותו –
בהורות מקרבת זה הסימן שלנו להבין, שיש לילד צורך עמוק שלא מתמלא, ושהוא לא מצליח לבטא אותו במילים,
אלא רק בהתנהגויות שכמעט תמיד הוא לא באמת בוחר אותן.

ברגע שאנחנו ההורים עוברים לזהות ולהתייחס לצרכים העמוקים של הילד,
אנחנו מתחילים לטפל במה שמפריע לו באמת בפנים, 
במקום להתייחס רק לסימפטום,

ואז אנחנו מטפלים בבעיה מהשורש ולא רק ברמה השטחית,

והתוצאה:

  • הרבה פחות ריבים, ויכוחים, איומים, צעקות, מתח, לחץ ומאבקי כוח
  • הרבה יותר הקשבה, הבנה, התחשבות הדדית  ושיתוף פעולה נעים בבית
  • תחושה של קרבה, שמחה, אכפתיות הדדית, שיחות מהלב, כיף בבית – והרגשה של משפחה קרובה ומחוברת

המיומנויות ההוריות שנלמדות בתוכנית - שמרכיבות את הדרך מקרבת:

כדי להפעיל את דרך ההורות המקרבת בבית צריך להכיר ולפעול עם מספר מיומנויות בסיס –
כל הורה יכול ללמוד את המיומנויות האלו ואין צורך בשום בסיס מוקדם בשביל להתחיל ליישם אותן בבית,
ולראות שינויים משמעותיים כבר מהרגעים הראשונים ללמידה – 
עברו עם העכבר על הנושאים כדי לראות את פירוט הנושאים שנלמדים בתוכנית הליווי:

הבנת המניעים להתנהגויות המאתגרות של הילדים

הבנת המניעים להתנהגויות המאתגרות של הילדים

הבנה שכל ההתנהגויות המאתגרות שאתם פוגשים בבית - הן כולן ביטוי חיצוני או סימפטום של סיבה עמוקה יותר - של צרכים עמוקים שחיים בילדים שלכם ומבקשים התייחסות ומענה. עד שלא נזהה את המניע להתנהגות נגיב בקוצר-רוח, בכעס או בדרך הרגילה של בקשות והסברים שלא עובדים - וההתנהגויות ימשיכו לחזור לעצמן. ברגע שאנחנו מזהים את הסיבה האמיתית להתנהגות ומתייחסים אליה במענה מדויק - ההתנהגויות פוחתות בהדרגה ובחלק מהפעמים נעלמות ממש מיד.

חידוש חיבור רגשי
שנחלש מול הילדים

חידוש חיבור רגשי שנחלש מול הילדים

הרבה הורים נמצאים במעגל הזה מול אחד הילדים (לרוב הבכור אבל לא תמיד): קושי לקבל את ההתנהגות המאתגרת שלו שמביא לקושי להכיל אותו ולקבל אותו ולאהוב אותו כפי שהיינו רוצים - ומהצד השני תחושה של הילד שלא מקבלים אותו ורחוקים ממנו רגשית מכניסה אותו למצוקה לא מודעת שמתוכה הוא חוזר שוב ושוב על ההתנהגויות המאתגרות ולפעמים אף מחריף אותן. במצבים כאלה חשוב מאד לטפל בערוץ החיבור הרגשי עם הילד.

טיפול במריבות בין אחים

טיפול במריבות בין אחים

מריבות בין אחים הם אחד הדברים שהי מקשים לשמור על אווירה נעימה ורגועה בבית. בחלק הזה לומדים איך לטפל במריבות בין אחים בדרך מקרבת - שמביאה לרגיעה מיידית בבית ועוזרת לילדים להבין מה חשוב לכל אחד מהם, מלמדת אותם לבטא את מה שהם זקוקים לו במקום להרביץ, לדבר אחד עם השני ולמצוא בעצמם פתרונות במצבים מאתגרים.

רכישת השפה המקרבת שמחברת ויוצרת הבנה

רכישת השפה המקרבת
שמחברת ויוצרת הבנה

איך לבטא את מה שחשוב לנו כדי שזה יגיע אל הילדים שלנו ויעורר הקשבה ואכפתיות, איך להקשיב לילדים שלנו באמפתיה כדי להגיע אל הלב שלהם, למוסס את הכעסים שלהם ולעודד אותם לשתף אותנו במה שקורה להם, איך לבקש כדי שהילדים יקשיבו ויתחשבו, איך לנהל איתם דיאלוג במצבים של חוסר הסכמה ואיך לסיים אותו עם פתרונות שעובדים לנו ולהם - ולטווח הארוך שומרים ומעמיקים את תחושת הקרבה בבית.

הנעת הילדים בדרך מקרבת שאינה מצריכה שימוש בכח, איומים ועונשים

הנעת הילדים בדרך מקרבת שאינה מצריכה שימוש בכח, איומים ועונשים

בחלק הזה לומדים איך לנהל מצבים מאתגרים עם הילדים כדי לצאת מהם עם הבנה והסכמה ופתרונות שעובדים, ואיך לפעול במצבים שבהם הילד 'עבר את הגבול' - קילל, הרביץ, שיקר, שבר... בדרך מקרבת שמלמדת אותו לבחור בהתנהגות שטובה יותר לו ולאחרים. בכלל, בבתים שבהם ההורים מפעילים את הדרך המקרבת לאורך זמן, אין צורך יותר להשתמש באיומים ועונשים.

יצירת הבנה והסכמה בזוגיות כדי לתפקד מול הילדים כצוות

יצירת הבנה והסכמה בזוגיות כדי לתפקד מול הילדים כצוות

מערכת היחסים הזוגית היא המשפיעה ביותר על זו ההורית ובבתים רבים איכותה קובעת גם את איכות האווירה בבית שבתוכו גדלים הילדים. מהסיבה הזו אנחנו רואים חשיבות גדולה בלטפל גם בה בתוך המהלך ליצירת שינוי בהורות. בחלק הזה לומדים לגשר על פערים בנושא חינוך הילדים, ואיך להתמודד עם משקעים ומטענים שנצברו ביחסים הזוגיים ואיך לדבר אותם באופן שמחזיר ליחסים את החמימות, החיבור והקרבה ליחסים.

ביסוס נוכחות הורית חזקה ויציבה שלא נגררת לויכוחים ומאבקי כח

ביסוס נוכחות הורית חזקה ויציבה שלא נגררת לויכוחים ומאבקי כח

אחד המרכיבים בעלי ההשפעה הכי חזקה על הלך-הרוח בבית הוא הנוכחות שבתוכה אנחנו ההורים נמצאים: כשאנחנו חסרי סבלנות וכעוסים, האופן שבו אנחנו מגיבים לאתגרים בבית מוסיף לקושי המצטבר בבית ולפעמים ממש יוצר אותו. בחלק הזה לומדים איך לנתק את עצמנו ממנגנון התגובה האוטומטי שמביא אותנו לכעסים ולקוצר רוח, באמצעות כלים ייעודיים להתמרת רגשות של כעס, חוסר אונים ולחץ - ומעבר לחיבור לערכים ולרצונות העמוקים שלנו כהורים.

גבולות בדרך מקרבת

גבולות בדרך מקרבת

בחלק הזה אנחנו עושים סדר בכל מה שקשור בנושא הגבולות בבית: לומדים איך לדעת איפה לשים את הגבולות, איך לעבור מגבולות שמוחלטים באופן חד-צדדי על ידינו (ובגלל זה שמעוררים התנגדות אצל הילדים) להרבה יותר גבולות שמוסכמים במשוף ושילדים יותר מכבדים, ואיך להגיד 'לא' (כי גם זה חלק מההורות) באופן ששומר על החיבור עם הילד וחוסך את מרבית ההתנגדויות והמאבקים שמתלווים לאמירת 'לא' בדרך הרגילה.

ומה עוד

ומה עוד?

יש הרבה עוד:-) הורות היא מיומנות מורכבת מאד שבתוכה יש כלים רבים שאנחנו מלמדים, כמו איך להכין את עצמנו לזמן המשותף עם הילדים כדי להיות בו בנוכחות שאנחנו רוצים, איך להפוך ויכוחים להבנה וחיבור, איך לעבור מהורות פאסיבית של כיבוי שריפות להורות יוזמת ויוצרת שלא צריכה כמעט בכלל להתמודד עם התנגדות וקושי, איך להתנהל בבוקר ובערב באופן אפקטיבי ומקרב ועוד הרבה כלים חזקים ומדויקים שעוזרים והופכים את החיים בבית ליותר כייפים בשבילנו ובשביל הילדים.

כמה זמן צריך כדי ליצור שינוי כזה בבית?

הרבה הורים היום, כחלק מהעולם שבו אנחנו חיים, רוצים 'מהר מהר' –
שמישהו ייתן להם טיפ אחד שיישנה ברגע את היחסים בבית ויהפוך את החיים בבית להרבה יותר קלים ונעימים ומהנים.
אבל בהורות זה לא עובד ככה… לא ביום אחד ולא עם טיפ אחד. לרוב זה מצריך פרק זמן ארוך יותר של למידה.

הורות היא מיומנות מאד מורכבת, למעשה אולי המיומנות הכי מורכבת בעולם –
היא מכילה בתוכה מיומנויות של מודעות והבנה, יכולות רגשיות, מיומנויות תקשורת ושפה, יכולת למצוא פתרונות יצירתיים, יכולת לנהל קונפליקטים ועוד –
וכדי לפתח את כל השדות האלה בבית צריך ללמוד שפה חדשה של הורות, ומניסיוננו שישה חודשים הם פרק זמן מתאים כדי ללמוד ולתרגל תקשורת מקרבת, ולהטמיע את הכלים חדשים בחיי היום יום ובהצלחה – זו תקופת זמן מספיקה כדי להבטיח שלא רק תלמדו כלים חדשים, אלא גם תשתמשו בהם בפועל בקשר עם הילדים.

איך עוברים את התהליך הזה בתוכנית הליווי של הבית להורות מקרבת:

כדי להקל עליכם את החיים ולהנגיש את התכנית להורים עסוקים, התכנית משלבת אפשרויות למידה מגוונות: הדרכות פרונטליות מרוכזות, לצד הדרכות אינטרנטיות שלא מצריכות יציאה מהבית, והדרכות תרגול שמשתתפים בהן מהמחשב (אחרי שעות ההשכבה של הילדים).
כל ההדרכות ניתנות לכם בתהליך הדרגתי, שלב אחרי שלב, כדי שאף אחד לא ירגיש מוצף בתהליך, עם מסגרת מחזיקה ועוטפת, תזכורות לפני כל הדרכה ותמיכה טכנית - הכול כדי לעזור לכם להטמיע את התהליך בצורה הדרגתית ובהצלחה.
כדי לאפשר התאמה מושלמת למשפחה שלכם, תוכלו לבחור בין הקורסים השונים, בהתאם לצרכים הייחודיים של המשפחה שלכם (אם צריך אנחנו עוזרים לבחור את הקורסים). באפשרותכם לבחור בין המסלול המלא הכולל את הקורסים הפרונטליים, לבין המסלול האינטרנטי (שכולל את כל הפעילויות למעט הקורסים הפרונטליים).

הנה מרכיבי הלימוד בתוכנית (לחצו על כל מרכיב כדי לראות את הפירוט)

במהלך התוכנית אנחנו נפגשים להדרכות פרונטליות במסגרת קורסים מרוכזים ללמידה מואצת של מיומנויות וכלים של תקשורת מקרבת ליישום מיידי בבית. הלמידה בהדרכות הפרונטליות מתבצעת דרך סיטואציות מחיי היומיום של כולנו כהורים. בהדרכות אלה תקבלו ידע, מיומנויות, תרגול ועזרה בפתרון של מצבים מאתגרים שאיתם אתם מתמודדים. כל קורס פרונטלי מורכב מ-3 הדרכות ולאחריו אתם ממשיכים לקבל מאיתנו תמיכה במסגרת הדרכות התרגול האינטרנטיות (ראו פירוט בהמשך).

נושאי הקורסים הפרונטליים (לבחירתכם 2 קורסים מתוך 3):

  • לפתור אתגרים בבית בדרך מקרבת – איך ליצור שינוי בהתנהגויות מאתגרות של הילדים שחוזרות על עצמן, באמצעות מענה מדויק למניעים העמוקים להתנהגות החיצונית.
  • לדבר ולהקשיב מהלב – כל מיומנויות השפה המקרבת: ביטוי עצמי שמגיע ללב של הילדים, בקשות אפקטיביות, הקשבה אמפתית שממוססת כעסים ויוצרת חיבור, ניהול דיאלוג מקרב שמביא לההבנה ולהסכמה.
  • אבא מקרב – איך לחזק את הסמכות ההורית ואת הקשר לילדים ולהשתמש בדרך המקרבת כדי להניע את הילדים לפעולה מבלי להשתמש בכח – קורס לאבות.

הפרטים החשובים:

מיקום הקורסים הפרונטליים – תל-אביב
שעות המפגשים בקורס –– 17:15-21:15 התכנסותת בשעה 16:45
משך כל מפגש בקורס–  4 שעות מלאות (סה"כ ‏2 קורסים בשישה חודשים = 24 שעות לימוד)

בהצטרפותכם לתוכנית אתם יכולים לבחור שני קורסים אינטרנטיים מקיפים מתוך היצע של 5 קורסים. מטרתם של הקורסים האינטרנטיים לתת לכם שינוי של ממש בנושא הקורס באופן יעיל ומדויק ובזמן יחסית קצר.

נושאי הקורסים האינטרנטיים (לבחירתכם 2 קורסים מתוך 5 – בהצטרפותכם לתוכנית נוכל לקיים אתכם שיחה כדי להפנות אתכם לקורסים המתאימים לכם):

  • במקום עונש – איך להניע את הילדים לפעולה מבלי להשתמש בכח, באיומים ובעונשים ואיך להביא ללמידה אחרי התנהגויות מאתגרות, מבלי ליצור כאב, פחד, אשמה ובושה אצל הילד.
  • הילד שקשה לי איתו – איך לחדש ולחזק חיבור רגשי לילד שאיתו קשה לנו יותר, כדי לאפשר לו לשנות את ההתנהגויות המאתגרות שאותן קשה לנו להכיל.
  • גבולות בדרך מקרבת – איך לדעת איפה לשים גבולות בבית ואיך לקיים עליהם דיאלוג עם הילדים שמביא להסכמה ולשמירה עליהם, ואיך להגיד 'לא' בדרך ששומרת על החיבור והקרבה לילדים.
  • מריבות בין אחים – איך לטפל במריבות בין אחים בדרך שמביאה לרגיעה מיידית, מפחיתה משמעותית את כמות המריבות ומלמדת את הילדים לדבר במקום להרביץ.
  • מתחברים מחדש – איך להשתמש בתקשורת מקרבת עם בן/בת הזוג כדי ליצור חיבור מחודש, קרבה, הבנה ושיתוף פעולה בזוגיות.

  • הפרטים החשובים:
    הקורסים הוקלטו מראש וניתן לצפות בהם בכל זמן מכל מחשב וסמארטפון עם גישה בלתי מוגבלת ולתמיד. כל קורס מלווה בחוברת עבודה לתרגול אישי, מצגות, תמלולי הדרכות הליבה לקריאה וקבצי mp3 להורדה והאזנה.

בכל חודש ניפגש באינטרנט להדרכה בשידור חי (מכל מחשב או טלפון חכם). בהדרכה האינטרנטית נלמד כלים רבים ושימושיים ליישום בבית, ננתח מצבים שתרצו לפתור, נדגים איך מייצרים שיחות מקרבות וגם נענה לשאלות חשובות שנתקלתם בהן במהלך היישום.

ההדרכות האינטרנטיות הן כלי מרכזי בשבילכם בתוכנית שנועד לשמור על קשר עם תקשורת מקרבת באופן יומיומי ולאורך זמן. הן מאפשרות לכם ללמוד כשהילדים הולכים לישון, בנוחות של ביתכם עם פחות נסיעות ויותר זמן נטו להשקיע וללמוד את הכלים של הורות מקרבת וליישם בחיים שלכם.

הפרטים החשובים:

מיקום ההדרכות – בנוחות של ביתכם באמצעות מחשב או טלפון חכם.
משך ההדרכות – משך כל הדרכה – כשעה ורבע 21:00-22:15
ההדרכות מוקלטות וניתן לצפות בהן שוב באתר התוכנית.

בתוכנית שלנו את מקבלים תמיכה מתמשכת בתהליך שלכם ולא נשארים לבד: במהלך התוכנית אנחנו עומדים להשקיע זמן רב למענה לשאלות וניתוח הסיטואציות מהחיים שלכם – בהדרכות התרגול, בקבוצה הסגורה ובקורסים.

ובנוסף לכך, ברגע שאתם מצטרפים לתוכנית הליווי של הבית להורות מקרבת, אתם יכולים לקבל תומכ/ת אישי/ת מתוך בוגרי התוכניות שלנו – מישהי שכבר יודעת להפעיל את הדרך המקרבת בבית ותוכל לעזור לכם ביישום של הדרך המקרבת בבית שלכם (תוכלו להעזר בתומכ/ת שלכם בשיחות טלפון, במיילים, במפגש פנים אל פנים או בכל דרך שתמצאו יחד שמתאימה לשניכם).

כדי להטמיע את הלמידה שלכם לאורך זמן חשוב להשרות את עצמכם בחומרים של הורות ותקשורת מקרבת. ספריית ההדרכות המלאה שלנו מכילה למעלה מ-50 הדרכות באורכים משתנים והיא תיפתח בפניכם במלואה כמשתתפים בתוכנית, לצפייה מכל מחשב וסמארטפון ללא הגבלה למשך כל זמן ההשתתפות בתוכנית. הדרכות הוידאו מקיפות כמעט כל נושא בתחום של הורות מקרבת.

בין הנושאים של ההדרכות תמצאו:
– נוכחות הורית יציבה ומקרבת – שלא נגררת למאבקי כוח
– אמפתיה – איך להקשיב כדי להפוך ויכוחים וכעסים לחיבור ושיתוף פעולה
– מסמי הכבאי לבוב הבנאי – איך לבנות תשתית ליחסים
– איך לגשר במריבות בין אחים
– ביטוי עצמי מקרב – איך לדבר כדי שהילדים יקשיבו
– איך לנהל דיאלוג בעזרת הדרך המקרבת
– איך להעביר בכיף אחר-צהריים עם הילדים
– גבולות בדרך מקרבת
– בקשות אפקטיביות בתקשורת מקרבת
– תקשורת מקרבת במשפחות חד-הוריות – ועוד עשרות הדרכות נוספות!

הפרטים החשובים:

איך צופים / מאזינים – מכל מחשב וסמארטפון
משך כל הדרכה
– משך ההדרכות משתנה החל מ-15 דקות ועד שעה וחצי.
שעות – ההדרכות פתוחות 24/77 וזמינות לכם לצפייה בכל זמן ומכל מקום שנוח לכם למשך כל השתתפותכם בתוכנית.

כחלק מההשתתפות בתוכנית ובמטרה לתמוך בכם באופן יומיומי, עומד לרשותכם פורום הקהילה שלנו שפתוח 24/7 להתייעצויות איתנו ועם הורים אחרים, לשאלות, לשיתופים וקבלת מענה לאתגרים יומיומיים עם הילדים בבית. אנחנו יודעים ממשתתפים בתוכנית שלצורך הטמעה של הגישה המקרבת בבית חשוב לשמור על חיבור מתמשך לתכנים ולשפה המקרבת, ופורום הקהילה משמש לנו מרחב זמין ויומיומי למטרה זו, והוא גם מקום להיפגש, לשתף, לצחוק, לשמוע דעות נוספות ועוד.

האם חייבים לעבור את התהליך בזוג?

אם אפשר לעבור את התהליך בזוג – ברור שזה כדאי. אבל אפשר וכדאי לעבור אותו גם לבד:

חלק גדול מהמשפחות שאנחנו מלווים לא יכולות לפנות את שני ההורים לכל ההדרכות – מאילוצים של שעות עבודה ופניות. ולכן אנחנו ממליצים בחום שאחד מכם יעבור אותו (לרוב זה האמא, יש גם מקרים שאבא) –
אנחנו רואים שמספיק שמישהו אחד בבית יתחיל לרקום עם הילדים שיחות, תקשורת ויחסים שמבוססים על הבנה וקרבה, כדי שהשינוי יורגש בכל הבית. לרוב אגב, בן-הזוג מרגיש בשינוי הגישה והתקשורת וזה מחלחל גם ליחסים שלו עם הילדים.

תאריכים וזמנים בקורס

חלק מהרכיבים בתוכנית הם פרונטליים או בשידור חי ולכן יש להם תאריכים ושעות ידועים מראש. ראו לוח זמנים, תאריכים ושעות בלחיצה על התמונה כאן משמאל.

חלק מהרכיבים ניתנים לכם לשימוש בלתי מוגבל במהלך 6 החודשים ואתם יכולים לצפות בהם, להאזין, לכתוב ולהתייעץ בכל זמן שתרצו בנוחות שלכם (בקורסים האינטרנטיים, בצפייה בהדרכות הוידאו שבספריית ההדרכות ובפורום להתייעצויות).

ההשקעה שלכם בתכנית = ההשקעה שלכם במשפחה שלכם!

יש גם בונוסים שווים לנרשמים!

  • קורס אינטרנטי – יסודות בתקשורת מקרבת –
    קורס יסודות בתקשורת מקרבת,

    ובו הדרכות מפורטות על 4 כלי היסוד של תקשורת מקרבת
    הבסיס ליצירת שינוי עמוק ואמיתי בהתנהלות במשפחה, בתקשורת וביחסים.

    שווי הקורס: 997 ₪ – אתם תקבלו אותו במתנה!

  • הדרכות בית הספר להורות מהלב –
    10 הדרכות וידאו קצרות וממוקדות בנושאים מרכזיים בהורות:

    איך לעבור מויכוחים להבנה, איך לגשר על תפיסות שונות בזוגיות בנושא ההורות,
    כיצד לבנות סמכות הורית בדרך מקרבת מבלי להפעיל כח,
    איך לדבר באופן שהילדים יקשיבו, איך יוצרים חיבור במשפחות מורכבות (עם ילדים משני הצדדים) ועוד –

    כל ההדרכות זמינות לצפייה מכל מחשב וסמארטפון וללא הגבלה למשך כל זמן ההשתתפות בתוכנית.

    שווי ההדרכות: 497 ₪ – אתם תקבלו אותם במתנה!

  • הדרכת וידאו מיוחדת בנושא זוגיות –
    הדרכה עומק שמלמדת כיצד ליצור תקשורת מקרבת בתוך הזוגיות,
    כדי לחזק את הביחד הזוגי וכדי לחזור להרגיש צוות חזק שפועל בשיתוף פעולה מול הילדים.

    שווי ההדרכה: 147 ₪ – אתם תקבלו אותה במתנה!

איך מצטרפים לתוכנית הליווי

1 – מלאו כאן בהמשך את הפרטים האישיים שלכם – שם, אימייל וטלפון, כדי שנדע שאתם מתכננים להגיש מועמדות להצטרפות לתוכנית. לחיצה על הכפתור תעביר אתכם למילוי שאלון מפורט להגשת מועמדות.

2 – מלאו את שאלון המועמדות לתוכנית. אנחנו ממליצים לכם לקחת כרבע שעה שקטה עם עצמכם ולהשיב לשאלון. התשובות שלכם יעזרו לנו להבין את האתגרים שלכם במשפחה ומה חשוב לכם, ולדעת לכוון אתכם לפתרון שהכי מתאים לכם לדעתנו.

3 – עברו על התוכניה עם לוח הזמנים של ההדרכות וראו שהזמנים מתאימים לכם – להורדת התוכניה לחצו כאן

4 – אנחנו נקרא את השאלון שלכם, גם כדי להכיר אתכם וגם כדי לראות שאתם מתאימים לתוכנית – ובמידה וכן, נשלח אליכם מייל עם קישור להרשמה. 
במידה ותרצו לדבר איתנו לפני, זה אפשרי ונשמח לדבר אתכם – 
תוכלו להעלות את ההתלבטויות שלכם לגבי הצטרפות לתוכנית ויחד נעזור לכם לראות אם זו התוכנית שמתאימה לכם.

כדי לקבל את שאלון המועמדות לתוכנית
הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף,

ומיד נעביר אתכם למילוי שאלון הגשת המועמדות לתוכנית:

רוצים לדבר איתנו לפני ההצטרפות? 
מוזמנים להשאיר כאן את הפרטים שלכם וניצור אתכם קשר בתוך זמן קצר. 
או התקשרו אלינו – 052-6905706/7

שאלות? כאן ריכזנו תשובות למרבית השאלות ששאלו אותנו

יש שלושה דברים מהותיים שהופכים את התכנית של הבית להורות מקרבת, לתכנית שעושה שינוי אמיתי ומהותי בחיים של משפחות רבות, ולא סתם שינוי, אלא כזה שמחזיק מעמד לאורך זמן.

הדבר הראשון והמהותי – זו הגישה עצמה!
אנחנו מציעים פתרון שמתייחס לשורש הדברים, ולא נותן מענה שטחי לבעיות התנהגות של הילדים.
כשילד מתנהג בצורה זועפת, כשילד טורק דלתות, מתחצף, מציק, לא מקשיב להורים, 
יש מאחורי זה סיבה עמוקה יותר, יש צורך שלא מתמלא אצלו שמביא אותו לשוב ולהתנהג כך – וברגע שאנחנו עוברים לטפל בסיבה האמיתית להתנהגות, ההתנהגות משתנה והשינוי נשמר לאורך זמן.

זה בדיוק כמו עם מיגרנות – אם ניקח אקמול, נעלים את כאב הראש לכמה שעות,
אבל בגלל שלא טיפלנו במה שיצר מלכתחילה את המיגרנה, אנחנו נסבול ממנה שוב ושוב.
גם כאן, שימוש בבקשות חוזרות ונשנות, הסברים, שימוש בכח, בהתניות, באיומים ובעונשים – כל אלה אולי יפתרו את הסיטואציה בצורה זמנית,
אבל בגלל שלא טיפלנו בבעיה האמיתית שמציקה לילד, אנחנו נמשיך לפגוש בהתנהגות המאתגרת שוב ושוב.

דבר שני – דאגנו באמת למעטפת מלאה שמעודדת יישום והתמדה –
מעטפת שתאפשר לכם ללמוד, ליישם, לתרגל, להתייעץ, לקבל עזרה,
והכי חשוב להטמיע את השפה החדשה שתלמדו בתהליך.
חשבנו על כל הפרטים, שיעזרו לכם בדרך: החל מהפורמט שהוא לא רק פרונטלי,
מה שמקל על הורים עסוקים רבים את החיים, ממשיך בליווי הצמוד מההתחלה ועד סיום התכנית, וממשיך בפרטים הקטנים כמו הקלטות של שיעורים בפורמט MP3,
שתוכלי להקשיב להן במהלך נסיעות ברכב, בזמן שאת עושה כושר וכדומה.

דבר שלישי – בשורה התחתונה זו שיטה פרקטית –
אתם מקבלים כלים ישימים ואתם תדעו מה לעשות, מתי ואיך להגיב, מה להגיד –
וכשהדברים ברורים, קל ליישם ביום יום ולראות תוצאות.

אנחנו קודם כל מבינים את הרצון שלך שתעשו את זה ביחד, ואם זה אפשרי ברור שזה כדאי.

ויחד עם זה, בפועל רוב המשתתפים בתוכנית הליווי שלנו באים לבד, לרוב זה האימהות (אבל לא תמיד), בדרך כלל פשוט בגלל אילוצי משפחה וקושי של שני בני הזוג להתפנות יחד למפגשים. ואנחנו רואים מהניסיון שזה בסדר, ושהגישה עובדת גם כשרק צד אחד מיישם אותה.

וכמו שאת לא צריכה שהילד שלך יגיע למפגשים ועדיין הדרך בה את מתנהלת משנה את ההתנהגות שלו
ואת כל האווירה בבית, כך אותו דבר עם בן זוג – אנחנו רואים שברוב המשפחות שאנחנו מלווים מישהו אחד לומד ומתחיל להגיב אחרת, והתוצאות הטובות שמגיעות מביאות את בן-הזוג להתעניין ולהתחיל ליישם גם הוא בהדרגה.

ולגבי גישות שונות בחינוך הילדים – חלק ממה שאתם לומדים בתוכנית הוא איך ליצור גם עם בן-הזוג תקשורת טובה, הבנה והסכמה שמבוססת על מה שחשוב לכל אחד מכם, גם אם כרגע אתם לא רואים דרך לעשות את זה – זה מה שחזק בדרך המקרבת, שהיא מייצרת הבנה והסכמה גם במצבים שנראו לפני זה כחסרי מוצא.

החיים של רובנו כיום עמוסים ואינטנסיביים – אבל זו לא סיבה לא להגיע לתכנית, 

להפך, זו סיבה מעולה להצטרף אליה –

גם כי היא בנויה במיוחד כדי שיהיה אפשר ללמוד אותה בנחת ובלי לחץ ולאורך זמן, ומבלי לשנות את סדר היום שלכם (זו הסיבה שאנחנו משלבים בתוכנית בין ערוצי למידה שונים שכל אחד בוחר את המתאימים והנוחים לו יותר),

וגם כי לימוד בתכנית יחסוך לכם בסופו של דבר המון זמן… בינינו, כמה זמן כהורים אנחנו מבזבזים על מריבות, 'נידנודים', שכנועים, עונשים, איומים, התערבות בריבים בין אחים.. כמה אנרגיות אנחנו מכלים על כל אלו, וכמה מותשים אנחנו מרגישים בסוף היום…

אנחנו חושבים שאם כבר משקיעים זמן במשהו, עדיף להשקיע אותו בלמידה שמעצימה אתכם כהורים ומאפשרת לכם צמיחה אישית – על פני להשקיע את הזמן במריבות ועימותים עם הילדים, שממשיכים אחר כך במחשבות מתסכלות וברגשות קשים. כשההתנהלות קלה יותר בבית והאווירה נעימה יותר, יש גם המון אנרגיה שמתפנה לדברים שאתם באמת רוצים לעשות.

קורסים והדרכות קצרות יוצרים שינויים קצרים – במיוחד כשמדובר בדרך בה אנחנו מגדלים את הילדים שלנו.

כדי להצליח לעשות שינוי אמיתי, עמוק מהשורש, ולגרום לו להישאר ולהחזיק מעמד בחיים שלנו, אנחנו צריכים לעבור תהליך משמעותי לאורך זמן.

כשאתם נמצאים בתכנית של חצי שנה, יש לכם מספיק זמן כדי להטמיע את סוג התקשורת הזו, להתרגל להשתמש בכלים החדשים, להטמיע את השינוי במחשבה, בתקשורת ובגישה, ליישם יום יום ולא ליפול לתגובות האוטומטיות של העבר, ולקבל תמיכה מאנשי המקצוע, בכל מיני מהמורות בדרך –

מניסיון של שנים עם הורים אנחנו יודעים שהדרך הארוכה יותר, היא זו שבדיעבד קצרה יותר, כי היא חוסכת שנים של ניסיונות חוזרות ונשנים לשנות את המצב.

באופן כללי, אם יש אפשרות כזאת אנחנו ממליצים להשתתף גם במפגשים הפרונטליים, בגלל שהם הזדמנות להיפגש אתנו פנים אל פנים, להכיר ולהתחבר עוד, לחזק את המחויבות שלכם לתהליך האישי שלכם, לחוות את התדר של תקשורת מקרבת ב'חי' עם האנרגיות החזקות שיש לו ולהתמלא בכוחות, להרגיש חלק מהקבוצה, להכיר ולהתחבר להורים נוספים בתוכנית… זה כיף וכדאי ויש לכך ערך עצום.

אבל אם אין באפשרותכם להגיע אליהם – כי אתם גרים רחוק, או בחו"ל, או עם ילדים קטנים שלא מאפשרים לכם להתפנות למפגשים פרונטליים בשעות אחר-הצהריים – לכם במיוחד יצרנו את המסלול האינטרנטי של התוכנית (שמשפחות רבות משתתפות בו).

המסלול האינטרנטי מכיל את כל מרכיבי התוכנית למעט הקורסים הפרונטליים: את הקורסים האינטרנטיים המרוכזים, הדרכות התרגול החודשיות, גישה לספריית הוידאו באתר התוכנית, יכולת לקבל תמיכה אישית בטלפון או בסקייפ מאחד התומכים, והשתתפות בפורום הליווי של התוכנית – מדובר בהמון ידע, כלים ומיומנויות שאתם יכולים לרכוש ומבלי לצאת מהבית, ומניסיוננו זו למידה מאד אפקטיבית שמביאה לתוצאות מצוינות:

לאורך השנים בדקנו עם מאות ההורים שעשו את הקורסים שלנו, דיברנו איתם, שאלנו אותם על השינוי שהצליחו או לא הצליחו ליצור בבית שלהם והמסקנה שלנו היא ברורה – הפרמטר האחד שקובע את מידת ההצלחה ביישום הוא לא אופן הלמידה (פרונטלי או אינטרנטי) אלא רצינות הלמידה והמוכנות להתנסות. הורים שלמדו ויישמו כמיטב יכולתם את מה שלמדו בשיעורים – ראו תוצאות. זה התחיל מתוצאות באירועים נקודתיים וככל שהם המשיכו והתמידו התוצאות גדלו והתרחבו והפכו לתשתית חדשה של היחסים והתקשורת בבית.

היום אנחנו עומדים בלב שלם ומלא מאחורי ההבטחה הבאה – אם תשתתפו באופן פעיל בקורס, כלומר תשתתפו בשיעורים ותיישמו ותחזרו עם שאלות ותתייעצו איתנו בפורום על הצלחות ודברים שלא עבדו לכם, ותמשיכו ליישם, בזמן יחסית קצר אתם תראו שינוי לטובה והרבה יותר הבנה, קרבה ושיתוף פעולה עם הילדים (לרוב אתם תופתעו מאוד מהקצב המהיר שבו הדברים קורים).

שאלות זה מצויין, ככה אנחנו יודעים שאתם בעניינים ונמצאים בלמידה פעילה.

במהלך התוכנית אנחנו תומכים בכם ועונים לכם על שאלות בערוצים הבאים:

  • במהלך השיעורים הפרונטליים והאינטרנטיים 
  • במענה לשאלות ואתגרים וניתוחי מצבים שאתם תביאו בהדרכות התרגול בשידור חי
  • בתמיכה אישית שאתם מקבלים מהתומכ/ת שלכם בתוכנית
  • בהתייעצות יומיומית ומענה לשאלות בפורום הסגור של הבית להורות מקרבת (שאתם מצטרפים אליו עם כניסתכם לתוכנית)
  • ובכל מקרה, אם אתם זקוקים להתייעצות אישית, אתם פשוט פונים אלינו ונעזור לכם!

התכנית מתאימה ומומלצת להורים לילדים עם בעיות למידה ו- ADHD ולמעשה, היא יכולה לשנות את לגמרי את התמונה עבורם.
ילדים עם קשיי קשב וריכוז, או ילדים עם סף תסכול נמוך, חווים יותר קושי ותסכול במשימות יומיומיות, מה שמוציא מהם בהרבה מקרים תגובות והתנהגויות שאחרים לידם מתקשים להכיל, ולכן בנוסף לקושי האישי הם חווים בהרבה מקרים גם קושי חברתי ודימוי עצמי שנפגע. ילדים כאלה צריכים יותר מכולם התייחסות מכילה ואמפתית לחוויה הפנימית שהם נושאים בתוכם – זה מה שמאפשר להם לעבור את התקופה הזו בתחושת חיבור לעצמם ולאחרים (במקרה הזה אלינו ההורים), במקום ליצור לעצמם דימוי עצמי נמוך וקושי חברתי.

כשהורים יודעים לזהות את המניעים להתנהגות או לקושי ויודעים לדבר על זה עם הילדים  – רמת התסכול של הילד פוחתת, הוא כבר לא מרגיש רגשית לבד עם הקושי שלו, הוא יכול לשמור על הבטחון העצמי ותחושת הערך הפנימית שלו, גם אם יש משימות שקשות לו, ומשם בליווי של ההורים הוא יכול להתחיל לבחור את התגובות שלו, במקום לתת לדפוסים הרגילים לשלוט בו, ועם הזמן לאמץ לעצמו דרכים פרודוקטיביות שמקדמות אותו. 

לסיכום, אנחנו מאד ממליצים להורים לילדים עם קשיים כאלו להירשם לתוכנית הליווי.

תקשורת מקרבת היא שפה שמתאימה בכל גיל ולכל אחד, והעקרונות שלה הם זהים, גם אם יש לך ילדים קטנים בגיל הגן או בית הספר, וגם אם יש לך מתבגרים או אפילו ילדים אחרי הצבא.

עם ילדים בוגרים אפשר בחלק גדול מהמקרים להגיע להבנה אפילו עמוקה יותר, כי בשיחות איתם אפשר להשתמש ביותר מילים, והם יכולים להבין ביתר קלות את מה שחשוב לנו כהורים.

לפעמים לוקח להם זמן להתרגל שאנחנו פונים אליהם בגישה המקרבת – ומהסיבה הזו ההזמנה שלנו היא לתהליך מתמשך, כדי שגם להורים וגם להם יהיה זמן להתרגל.

ובאמת, הורים שמצטרפים לתכנית מבינים ומגלים מהר מאוד שהעקרונות של תקשורת מקרבת עובדים על כולם בכל הגילאים, והם מתחילים לאמץ אותם לא רק עם הילדים, אל עם בני הזוג, עם ההורים ושאר בני המשפחה ואפילו עם חברים – זה פשוט הופך להיות דרך חיים.

ההמלצה שלנו – אם יש לך רצון לשפר את מערכת היחסים עם הילד, זה אף פעם לא מאוחר מדי!

אנחנו רוצים להרגיע אותך, כי הורות מקרבת, זה לא אומר שאת הולכת לוותר על מה שחשוב לך, זה רק אומר, שאת הולכת להשיג שיתוף פעולה, עזרה בבית ושמירה על גבולות, בדרך אחרת ממה שאת מכירה.

בואי נשים את הקלפים על השולחן – הגישה הנוקשה לא ממש עובדת לנו, ולא מתאימה לילדים שגדלים בעידן של היום. הגישה הנוקשה, שוחקת אותנו, שוחקת את הסבלנות שלנו, הילדים מותחים את הגבולות כל פעם מחדש, ובתכלס – הדרך הנוקשה לא ממש עובדת לאורך זמן, ויוצרת ריחוק מהילדים.

והאמת היא שלרוב, משהו בפנים מרגיש להורים שעונשים וגישה כוחנית מול הילדים, זו לא הדרך הנכונה, זו הסיבה שהם סובלים מהמון רגשות אשם אחרי עימות, עונש או סנקציה שהם מטילים על הילדים. אבל בגלל שהם לא יודעים אחרת, הם עושים בה שימוש – אבל כאן מגיעה לתמונה התכנית שלנו.

בתכנית של הבית להורות מקרבת, תהיה לך הזדמנות לפשוט את מדי השוטר ולא לנהל מערכת יחסים שמבוססת על כוחניות, עונשים, איומים וכדומה, אלא על תקשורת מקרבת וכבוד והתחשבות הדדית (לשני הכיוונים – גם של הילדים את ההורים).
כשתאמצי את הגישה את תופתעי לגלות, שפתאום הילדים משתפים פעולה, וכשאת מבקשת (לא מצווה) את מקבלת עזרה מהם, הם נותנים יד, ועושים כל מיני דברים שלא חלמת שיעשו – והכי חשוב, זה בא מהם מבפנים,
ולא בגלל שהכריחו אותם, ולא בגלל שהם פחדו ממה יקרה אם לא ייעשו, אלא בגלל שהם רוצים ויכולים.

אין לנו נוסחת פלא, וגם לא מקל קסמים, דרוש לזה לימוד וגם תרגול של השיטה, ואז שלב אחרי שלב, האווירה בבית משתנה, הילדים לא מרגישים צורך לעשות דווקא, למתוח את הגבולות – וכשזה קורה ההורים מרגישים תחושה של אושר וסיפוק ענקית – בקרוב אצל כולנו.

נשארו לכם שאלות שאתם רוצים עליהן מענה ולא ענינו עליהן כאן?

נשמח לדבר אתכם:

כתבו לנו ל- [email protected]
או התקשרו: 052-6905706/7

איך מצטרפים לתוכנית הליווי

רוצים לדבר איתנו לפני ההצטרפות? לשאול שאלה או להתייעץ לגבי התאמתו לחיים שלכם?
מוזמנים להשאיר כאן את הפרטים שלכם וניצור אתכם קשר בתוך זמן קצר. 
או התקשרו אלינו – 052-6905706/7

מה זה תקשורת מקרבת

תקשורת מקרבת היא גישה שמיועדת ליצור הבנה וחיבור בין אנשים וכן בין אדם לעצמו, במטרה ליצור שיתוף פעולה ואווירה של קרבה בתוך מערכות יחסים. מי שיצר את הגישה הוא ד”ר מרשאל רוזנברג, פסיכולוג יהודי-אמריקאי, אשר הושפע מתורת האי-אלימות של מהטמה גנדי ומרטין לותר קינג. בשפת המקור תקשורת מקרבת נקראת – Nonviolent Communication תקשורת לא-אלימה.

אפשר לומר, שתקשורת מקרבת היא מפגש של חיבור מהלב בין אנשים, שמייצר מרחב שבו יש מקום    גם למה שחשוב לנו וגם למה שחשוב לאחר. המרחב הזה שנוצר, שבו יש מקום ל’לב’ שלנו ושל אחרים, יוצר קסם בתוך מערכת היחסים, שמשמר אותה לאורך זמן ויוצר בה תחושה של אכפתיות, חמימות, ביחד, שיתוף-פעולה, הקשבה ועזרה הדדית.

הבחירה בסוג תקשורת שכזה יעיל במיוחד במצבים שבהם יש ויכוחים וקונפליקטים בין אנשים, אי-הסכמות וחילוקי-דעות. העוצמה של הגישה היא ביכולת שלה לשמור על תחושת הביחד ועל האמפתיה ההדדית, מבלי לוותר על מה שבאמת חשוב לשני הצדדים. הכלים והמיומנויות של תקשורת מקרבת מאפשרים לנו לנהל דיאלוג שבעזרתו קל להגיע להסכמות ולפתרונות, גם במצבים שנראו לכאורה תקועים או חסרי-מוצא, כאשר הדרך למציאת פתרונות נסללת לרוב מעצמה, כתוצאה מתחושת החיבור, הקרבה וההבנה שנוצרו. התוצאה היא הפחתת הכעסים, המתחים והקצרים בתקשורת, ולטווח הארוך יצירה של תשתית רחבה שיש בה הקשבה, הבנה, קרבה ורצון לשתף פעולה ולעזור אחד לשני.

תכירו את המנחים והיוצרים של תוכנית הבית להורות מקרבת

יואב וגליה לבנה
מומחים לתקשורת מקרבת במערכות יחסים,
מנחים קורסים וסדנאות בארץ לזוגות, להורים ולקהל הרחב,
מלווים צוותי הוראה ומנהלי בתי-ספר,
מלמדים בתוכניות חינוכיות ובמוסדות אקדמיים
ומלווים מאות אנשים בשנה בתהליכים של פריצת דרך
בתקשורת ויצירת הבנה וחיבור עמוק ביחסים.

יעל ארבל –
מומחית לתקשורת ולניהול מערכות ויחסים במשפחה
בגישת תקשורת מקרבת Nonviolent Communication.
מרצה, מנחה, מגשרת ומטפלת בתקשורת מקרבת (משנת 2006)
עוזרת להורים לנהל תקשורת טובה בבית ולייצר קרבה, רגיעה ושיתוף-פעולה 
מלווה בתהליכי קבלת החלטות, בקונפליקטים ביחסים ובמשברים בתקשורת בתוך המשפחה. 
בוגרת תוכנית אינטנסיב של דר' מרשאל רוזנברג מטעם המרכז הבינלאומי לתקשורת לא-אלימה. לשעבר מנכ"לית בארגון נפגעי פעולות איבה ובמרכז לתקשורת מקרבת.

הורים ממליצים:

"היום אני עם שמחה ואושר, שיניתם לי את החיים" - יעל מרום מספרת על החיים שהשתנו בבית בעקבות התכנית:

הרבה פחות קונפליקטים בבית

"זה גם שיש הרבה פחות קונפליקטים בבית, וגם שכבר יש קושי, אנחנו 'מאבדים את זה' הרבה יותר לאט, אנחנו נוגעים בו בדברים האמיתיים שמפריעים לו, מה שאתם קוראים לו - 'מה שנמצא מתחת להתנהגות'. והוא גם מדבר יותר - הוא הרבה יותר תקשורתי ממה שהיה, ונראה לי שזה קשור בזה שאנחנו מתעניינים במה שקורה לו, הוא הרבה יותר מבטא את עצמו מאז שהתחלנו ללמוד בתוכנית - פשוט הרבה יותר כייף, נותן תחושה שככה זה צריך להיות - התוכנית הזאת מדהימה".
אושרת וארז אילון
משתתפים בתוכנית הבית

ילדיי מבינים את השפה הזו יותר מכל שפה אחרת!

"ממליצה בחום על תוכנית הבית להורות מקרבת! מדובר בשלושה אנשים מקסימים ומלאי נתינה ואהבה שמלמדים אותי שפה חדשה. להפתעתי ילדי מבינים את השפה הזאת יותר מכל שפה אחרת! איזה כיף!
תוכנית מעולה וארוכה - מאפשרת את הזמן ללמוד, לתרגל ולהטמיע.
השיחה האישית שלנו עם יואב עשתה ממש מהפך בבית! לא להאמין ששעה אחת עם הבנאדם הנכון יכולה ליצור שינוי כל כך מהותי וחשוב!
תודה רבה יקרים, תודה שאתם קיימים ותודה על הנתינה המדהימה שלכם!"
מלי ארגמן
משתתפת בתוכנית הבית

אורנה פיזנטי, מספרת על החיים החדשים עם תקשורת מקרבת ואיך היא ממיסה את הכעס של הילדה:

גיליתי שפה שבאמצעותה בני מסכים לשתף איתי פעולה

"נחשפתי לאחרונה לגישת הורות מקרבת ויותר ויותר התחזקה אצלי התחושה שיש כאן גישה משנה חיים, ממש כך. השינויים החלו להופיע כבר לאחר מספר ימים, גיליתי שפה שבאמצעותה בני (בן ה-3.5) מסכים לשתף איתי פעולה ויותר חשוב מכך, השיתוף פעולה לא מגיע מתוך מאבק, אלא מתוך תחושת קירבה, ורצון של שנינו לשתף פעולה. למדתי להקשיב לצרכים שלי ושל בני במקום להגיב להתנהגות, זה איפשר לי לראות דרך בה הצרכים שלי וגם הצרכים שלו מקבלים מענה - ניסיתי מספר גישות שונות, אך משהו באופן שבו הצוות הנפלא הזה מעבירים את החומר עזר לי להפנים בקלות וליישם - יש כאן גישה משנה חיים, ממש כך".
אורי טל
משתתף בקורס במקום עונש

נדהמתי, מה שבדרך כלל לקח המון זמן, פשוט נגמר בקלות. זה היה מדהים.

"הבת הצעירה שלנו התעוררה באמצע הלילה מחלום רע, ובמקום להעביר אותה למיטה אחרת ולנסות לפתור את הבעיה, הקשבתי לחלום ושאלתי אם היתה זקוקה להרגיש שמגנים עליה ושומרים ודואגים לה וכד'. אחרי שתי דקות היא אומרת לי: אמא אני יכולה עכשיו להירדם לבד. תודה אמא. נדהמתי, מה שבדרך כלל לקח המון זמן והתעוררויות חוזרות ונשנות, פשוט נגמר בקלות ובעצמאות שלה. זה היה מדהים. תודה על העומק המשמעותי בהבנת עצמנו וילדנו שנכנס לחיינו".
בשמת וינר שורצבורד
משתתפת בתוכנית הבית

תמר עראמה הגיעה סקפטית ויצאה עם קשר שנרקם מחדש עם הבן הגדול (19) אחרי שנים:

מורן מאיה, מספרת על התהליך המופלא של התקרבות אל הבן ואיך הפסיק לעשות דווקא:

הרווחתי את הבן שלי מחדש

"אני מבין היום לגמרי אחרת את כל מה ששמעתי וחשבתי על מה זה להיות אבא. אני מסתכל באופן לגמרי שונה על הילד שלי, שלמרות שהוא בן 17 וחצי, אני כבר לא חושב עליו במונחים של "פרזיט", "מרדן", "לא מחונך", "סוציומט". עד הקורס בעצם לא הרגשתי שאני בכלל מכיר אותו. כאילו איבדתי אותו לגמרי. אחרי המפגש החמישי – היה לי האומץ לדפוק בדלת שלו, להיכנס, לשבת על המיטה, ולנהל אתו שיחה כמו שלא האמנתי שאנחנו יכולים. הרווחתי את הבן שלי מחדש!"
גיא
משתתף בקורס להורים

אילן יוציס מספר על המעבר מעונשים, לשיתוף פעולה בדרך של הבנה, חיבור ויחד

כל כך פשוט, כל כך הגיוני, וכל כך עובד

כל כך פשוט, כל כך הגיוני וכל כך עובד שרק נותר להצטער שלא נחשפתי לכך קודם".
עמיר לוז
משתתף בקורס להורים

מאיה אברמסקי, מספרת על המעבר מקושי ו'פיצוצים' לחיבור משמעותי ורגשי עם הילדים:

אחה"צ היה סוג של סיוט מתמשך אצלנו - עכשיו הבית שלנו נרגע...

"משהו מאד משמעותי השתנה לי בבית. אתם זוכרים כמה בכיתי פה בפגש הראשון כששיתפתי בקושי הגדול עם הבן שלי, שכל אחה"צ שלנו היה סוג של סיוט מתמשך. החיים בבית שלנו אחרים היום. הבית שלנו נרגע... נעים לנו יחד, אני הרבה יותר רגועה. אבל הבונוס הגדול שאפילו לא ציפיתי לו זה שבינו לבין אחותו השתנה הקשר. הם מדברים, מבקשים בקשות אחד מהשני, במקום מה שהיה בינם קודם. ממש נהיה להם טוב ביחד. אני אסירת תודה על השינוי הזה שלא חשבתי אפילו שיכול לקרות. אז אחרי ששמעתם אותי בוכה, שמחה להגיד לכם שזה מה שקורה אצלנו".
ענת
משתתפת בתוכנית הבית

מורן מאיה, מדברת על הבחירה לעבור מאיומים ועונשים
לדרך המקרבת:

האווירה בבית כיום רגועה ושמחה יותר

"האווירה בבית כיום רגועה ושמחה יותר, (לא נטולת אתגרים, חס וחלילה...), ואנחנו כהורים ממוקדים יותר בהקשבה ובראיית המתוקים שלנו, בהתפעמות מהם, ופחות באיך ניתן לשנות או "לתקן" אותם כדי שלנו יהיה יותר קל... המודעות העצמית שלנו לגבי קשיים אישיים וצרכים גם מתפתחת, ויש בינינו כזוג עזרה הדדית בנושא. אז תודה גדולה מעומק הלב, ומחכה כבר להמשך..."
חן נווה
משתתפת בקורס להורים

הולך ונרקם לפנינו עולם טוב יותר!

"יעל , יואב וגליה! אתם כ"כ מרגשים! אתם קשובים כל כך ! נענים לכל הצרכים... ומשתדלים לרדת לפרטים. ומתוך הפרטים הקטנים הללו: התרגילים, הטבלאות, הסרטונים, הדוגמאות הקטנות מחיי היומיום, הולך ונרקם לפנינו עולם טוב יותר! מכיל יותר! עם אמפתיה ובע"ה ללא מלחמות! המשיכו במעשיכם! אתם מקצוענים! מדויקים! ועם זאת יש בכם ענווה והקשבה! אתם חשובים לנו ולעולם כולו! יישר כוח!"
מרים
משתתפת בתוכנית הבית

הקורס עשה אותי אדם אופטימי ומאושר

"אין לי מילים להודות לך, יעל. הקורס פשוט עושה אותי אדם אחר, מאושר, אופטימי, מאמין בעצמו וצומח כל הזמן".
דקלה
משתתפת בקורס להורים

השאירו לנו תגובה...