לוגו הבית 2022

ההתנהגות של הילד/ה שלכם מכעיסה ומאתגרת אתכם
וכבר ניסיתם לטפל בה בהמון דרכים
אבל שום דבר לא עזר באמת וההתנהגות ממשיכה וממשיכה?
אם זה המצב אצלכם - יש משהו אחד שאתם חייבים לדעת! -

כדי לטפל בהתנהגות מאתגרת חייבים להבין קודם מה הסיבה שלה
ורק כשמטפלים בסיבה המדוייקת ההתנהגות תיעלם ולא תחזור שוב.
זה בדיוק מה שנעזור לכם איתו בקורס:

תהליך ממוקד של 14 יום בלמידה עצמית מהבית
בצפיה בשיעורי וידאו (או האזנה) ומשימה לכל שיעור
שמביא לשינוי בהתנהגויות מאתגרות של ילדים בזמן יחסית קצר
באמצעות הבנת הסיבה להתנהגות וטיפול מדויק בה

הורים יקרים,
אם הגעתם לכאן
זה כי כנראה שיש לכם ילד או ילדה
עם התנהגות מאתגרת שחוזרת על עצמה שוב ושוב.
ואתם מתוסכלים שלמרות כל מה שעשיתם 
לא הצלחתם להביא לשינוי בהתנהגות הזאת,
ואתם גם לא מבינים למה זה ממשיך
ומתי זה יסתיים?

אז הנה התשובה למה זה ממשיך ומתי זה יסתיים –

לכל התנהגות יש סיבה.
בין אם אנחנו יודעים אותה ובין אם לא.
ברגע שמוצאים את הסיבה ומטפלים בה –
ההתנהגות תפחת מיידית ותיעלם בתוך זמן קצר.

רוב ההורים לא מבינים את הסיבה או הסיבות להתנהגות
והם מנסים כל הזמן לשנות את ההתנהגות
בלי לדעת למה היא הופיעה.
במצב כזה ההתנהגות לא תיעלם אלא ההיפך – 
היא תתעצם עוד יותר. 
אולי זה מה שאתם חווים כבר עכשיו.

תחשבו למשל על תינוקת שמתעוררת בה תחושת רעב.
היא מתחילה לבכות ואנחנו לא מזהים שזה רעב, וחושבים שהיא עייפה.
אנחנו מנסים להרגיע אותה, לנענע אותה מצד לצד, לטייל איתה, ושום דבר לא עוזר – הבכי ממשיך ומתחזק. 
ההתנהגות החיצונית היא – בכי
הסיבה – תחושת רעב (שנחווית ככאב אצל תינוקות).
הטיפול – ברגע שהיא תקבל לאכול, תחושת הרעב תחלוף ואיתה גם הבכי.
התוצאה – כשהרעב (הסיבה להתנהגות) טופל, ההתנהגות הפסיקה בבת אחת.

אותו הדבר עם כל התנהגות אחרת   

במילים אחרות –
התנהגות מאתגרת של ילד/ה שחוזרת על עצמה
היא סימן בשבילנו ההורים שאומר לנו 
לעצור ולבדוק מה קורה עם הילד או הילדה שלנו –
מה מביא אותו לאותה התנהגות מאתגרת שוב ושוב
מהי הסיבה שמתחת להתנהגות?

התנהגויות מאתגרות שחוזרות על עצמן
מצביעות לעתים קרובות על מצוקה מתמשכת של הילד/ה שלנו
שמבקשת את תשומת הלב שלנו ההורים ואת הטיפול בה

 הנה דוגמאות להתנהגויות שמעידות על כך שהילד או הילדה שלנו נמצאים במצוקה: 

  • נעשה חסר סבלנות ועצבני וכועס על כל דבר
  • מתעמר, מלגלג ומקטין את אחיו הקטן באופן קבוע
  • פוגע פיזית באחים שלו או בנו ההורים
  • מתבגרים שמשנים את התזונה שלהם באופן קיצוני (מפסיקים לאכול או עוברים לאכילת יתר)
  • ילדה שגונבת מאיתנו ומאחרים
  • ׳טיקים׳ שהילד שלנו התחיל לעשות בעיניים, באף ובפה או בגוף
  • לא רוצה ללכת לגן או לבית הספר וחוזר להגיד לנו את זה שוב ושוב
  • מדוכדך, מסתגר ומתכנס פנימה
  • נצמד אלינו ולא משחרר
  • מפחד ומרגיש חרדות מדברים יומיומיים
  • נמנע לגשת לדבר עם ילדים או מבוגרים משמעותיים אחרים באופן קבוע (חרדה חברתית)
  • כל שינוי פתאומי ולא מוסבר בהתנהגות הרגילה של הילד/ה שלנו

למה חשוב להבין את הסיבה להתנהגות לפני שמטפלים בה?

כשאנחנו מבינים מהי הסיבה להתנהגות הילד ולומדים איך לטפל בה -
במקום ׳לריב׳ עם ההתנהגות עצמה, להשתמש בכוח (שלרוב לא עוזר) ולחוות תסכול -
אנחנו גם עוזרים לילד שלנו
וגם מביאים לשינוי משמעותי בהתנהגות שקשה לנו איתה ובזמן יחסית קצר.

"הבית נרגע, אני מצליחה להיות שם בשביל הילדים - גם בסיטואציות שהיו באופן קבוע הופכות למאבקים, עכשיו אני פשוט יכולה לנהל אותן ברכות ומתוך קירבה של הלב – זה כל מה שתמיד חלמתי ולא באמת האמנתי שיקרה!"
גלית וידמן ששון
"יש הרבה פחות קונפליקטים בבית, 70-80% מהבעיות שלנו נפתרו, הכל זורם על מי מנוחות, זה מדהים, ממש כמון פתרון קסם. אנחנו נוגעים בו בדברים האמיתיים שמפריעים לו, מה שאתם קוראים לו - 'מה שנמצא מתחת להתנהגות'. והוא גם מדבר יותר - הוא הרבה יותר תקשורתי ממה שהיה, ונראה לי שזה קשור בזה שאנחנו מתעניינים במה שקורה לו, הוא הרבה יותר מבטא את עצמו מאז שהתחלנו - פשוט הרבה יותר כייף, נותן תחושה שככה זה צריך להיות - התוכנית הזאת מדהימה".
אושרת וארז אילון

מהם השלבים שתעברו בקורס הוידאו ׳למה הילד שלי מתנהג ככה?׳ -
ואיך זה יעזור לכם לשנות התנהגות מאתגרת של הילד שלכם?

1

תלמדו איך עובד ׳מנגנון ההפעלה׳ של ילדים ומה מביא להתנהגויות מאתגרות שחוזרות על עצמן –
עד שלא מבינים מהו הדבר הפנימי שמייצר את ההתנהגות הילד – אנחנו מכלים המון זמן בבקשות והסברים שחוזרים על עצמם, בטענות, כעסים, ויכוחים ומאבקים שלא מביאים לשום שינוי, חוץ מעוד תסכול, עוד מריבות, ריחוק, חוסר אונים שלנו ההורים ותחושת בדידות פנימית של הילד. עד שלא מבינים מה מייצר את התנהגויות הילדים, אי אפשר לשנות אותן, ממש כפי שאי אפשר לשנות את הצבע של עלים שמתייבשים על עץ, עד שלא מספקים לשורשים של העץ את מה שהוא זקוק לו.

2

תזהו את הסיבה הספציפית להתנהגות המאתגרת של הילד שלכם – ואז תדעו במה לטפל כדי להביא לשינוי בהתנהגות –
אנחנו מלמדים אתכם 8 משפחות מרכזיות של סיבות שמביאות ילדים להתנהגויות מאתגרות (ראו את הפירוט של התנהגויות מאתגרות כאן למעלה – ויש עוד המון ׳מופעים׳ של התנהגויות מאתגרות – הקורס הזה יעזור לכם להבין את הסיבה גם אליהן) –
אחת מהסיבות להתנהגות שנלמד אתכם, או כמה מהן, יהיו מדויקות לילד (או לילדה) שלכם.
בשלב הזה תהיה לכם ברורה הסיבה להתנהגות הילד – הסיבה שבגללה הוא חוזר על אותה התנהגות שוב ושוב, ואתם כבר בחצי הדרך לפתרון.

3

תקבלו מפה ברורה שתסביר לכם איך לתת מענה מדויק לסיבה להתנהגות שמצאתם –
בשלב הזה תקבלו מפרט פעולות מסודר שייראה לכם את דרך הטיפול המלאה בסיבה להתנהגות של הילד שלכם: המרכיבים שחשוב שיהיו  בשיחות שתנהלו איתו על ההתנהגות המאתגרת, פעולות יומיומיות שתוכלו לעשות שיביאו להרגעה ואף היעלמות של ההתנהגות המאתגרת, מה חשוב לשים לב אליו בחיבור הרגשי לילד שלכם כדי לתמוך בתהליך השינוי, ו-6 דרכים לחזק את הקשר איתו כדי לשמור על השינוי בהתנהגות לטווח ארוך. 

מה
מחכה לכם בקורס?

הקורס מכיל - 6 שיעורים
המחולקים ל-24 הדרכות קצרות

שיעור 1

למה חשוב להבין התנהגויות

  • למה כל-כך חשוב להבין את הסיבה להתנהגות
  • איך זה עוזר לפתור את הקושי
  • במה שונה הגישה המקרבת מגישות התנהגותיות ולמה היא אידיאלית להבנה ולטיפול בהתנהגויות מאתגרות

שיעור 2

זיהוי ההתנהגות המאתגרת

  • איך להבין מהי ההתנהגות הכי מאתגרת שכדאי לטפל בה ואיך לזקק מתוך הרבה התנהגויות את זאת שהכי משמעותית
  • איך לטפל בקושי ובמצוקה שלנו כהורים כשההתנהגות מופיעה כדי שנוכל לגשת לטפל בה ברוגע וענייניות 

שיעור 3

חקירת ההתנהגות המאתגרת

  • 6 שאלות חשובות ומהותיות לשאול את עצמכם כהורים שיעזרו לכם למפות ולהבין את הסיבה האמיתית להתנהגות המאתגרת

שיעור 4

הבנת החוויה הפנימית של הילד/ה

  • מהו מנגנון הצורך ואיך להבין בעזרתו
    את הסיבה לכל התנהגות
  • איך להעמיק את ההבנה של סיבת ההתנהגות
    דרך חיבור אל החוויה הפנימית של הילד/ה

שיעור 5

מיפוי והבנת סיבות להתנהגות לפי סוגים

  • בשיעור זה תקבלו את המפה המלאה להבנת כל הסיבות האפשריות  להתנהגויות מאתגרות ותמפו את התנהגות הילד/ה שלכם לפי 8 קבוצות עיקריות של התנהגויות. בסיום השיעור הזה תבינו ותזהו את הסיבה או הסיבות העמוקות להתנהגות המאתגרת של הילד/ה שלכם.

שיעור 6

איך לטפל בסיבה להתנהגות הילד

  • מה עושים לאחר שהבנו את הסיבה להתנהגות? בשיעור זה ניתן לכם 5 כלים לטיפול בהתנהגות המאתגרת וכן הסבר מה לעשות ואיך להתחיל.
"אנחנו שומעים את זה ואני מרגישה שזה הוביל לשינוי משמעותי. זה נשמע מוגזם אבל אני מרגישה שזה החזיר אליי את גפן ממש. אתמול היה לי טנטרום שלא מהעולם הזה, עצרתי שניה לחשוב מה למדתי ואז ניגשתי אליה ופתרתי את הבעיה!!! עוד צריכה לשמוע עוד חלקים אבל כבר השינוי גדול"
גיל בר

איך זה עובד?

מאד מאד פשוט – מרגע הצטרפותכם נפתחים לכם מיידית שיעורי הוידאו של הקורס לצפייה והאזנה. אתם לא צריכים לחכות, אתם יכולים להתחיל בשינוי כבר מעכשיו, אפשר ללמוד תוך כדי עבודות בית, נסיעה, כשעושים כושר – אלו הדרכות קצרות ותמציתיות שאפשר לראות (או להאזין להן) ושיעזרו לכם לטפל בסיבה האמיתית שבגללה ההתנהגות המאתגרת מופיעה שוב ושוב – ואיך לתת לה מענה אפקטיבי שיביא לשינוי משמעותי בה – במקום לריב עם ההתנהגות עצמה, לנסות לשנות אותה בהסברים שלא עובדים, ובמקום להישאר בתסכול, חוסר אונים ודאגה.

מה עוד הוספנו לכם כדי שזה יעבוד לכם עם הילד שלכם?

פורום משתתפים סגור רק לחברי הקורס – 
כאן אתם משתפים במשימות של כל שיעור, מקבלים אנרגיות טובות שיתנו לכם כוח פנימי ליצור את התהליך בבית, חוגגים איתנו הצלחות ומתרגלים את הכלים שתלמדו כדי ליצור את השינוי עם הילד שלכם

כל השיעורים זמינים גם להאזנה באודיו – 
אתם יכולים לשמוע אותם בכל זמן ותוך כדי משימות הבית, נסיעות, כשאתם עושים כושר – זה משתלב בסדר היום שלכם ועוזר לכם ללמוד בקלות וליישם הכל צעד אחר צעד

"כל כך פשוט, כל כך הגיוני וכל כך עובד, שרק נותר להצטער שלא נחשפתי לכך קודם".
עמיר לוז
"משהו השתנה וממש ראיתי קונפליקטים שנפתרו טוב יותר, תודה!"
עירית הרבסט נסים

איפה אתם והילד/ה תהיו בסיום התהליך הזה?

ברגע שתהיה לכם ברורה הסיבה האמיתית להתנהגות הילד שלכם וברגע שתיתנו לה מענה מדויק, משהו מאד מהותי ישתנה – ההתנהגות המאתגרת של הילד שלכם כבר לא תיראה לכם כמו התעקשות שרירותית, יהיה לכם קל יותר לראות ולהרגיש את הלב שלו שנמצא מתחתיה, תוכלו לתת לילד שלכם מענה למה שהוא באמת זקוק לו – והוא יוכל לוותר על חלק גדול מאותן התנהגויות שקשה לכם איתן, כי הוא יקבל התייחסות ומענה למה שנמצא מתחתיהן. בדרך הזו, שמטפלת בשורש של ההתנהגות, או במניע שלה, קל הרבה יותר להגיע להסכמה ושיתוף פעולה מתוך רצון והתחשבות הדדית, והקשר, החיבור והקרבה עם הילדים שלנו מתחזק ומעמיק (וזה לכשעצמו ממלא צרכים עמוקים של הילד ומביא לעוד ועוד הקלה בהתנהגויות המאתגרות שעם הזמן כבר אין לו צורך בהן).

"אני יכולה לדעת שאני יכולה להבין אותם, גם אם לא הבנתי אותם באותו רגע, אחר כך אני יכולה לעשות לזה פרשנות ולהבין אותם. והיום בתוך סיטואציה עצמה אני כבר לא ננעלת מכעס ומתסכול, אני יודעת לעצור שניה ולנשום, ולהגיד אוקיי, מה אתה צריך, מה אני צריכה, ולמצוא את הפתרון וזה פשוט מפחית ב-80% מהכעסים והמריבות – באמת, שינוי אמיתי, אמיתי -אמיתי-אמיתי"
חווה לאה

איפה זה קורה?

אצלכם בבית במחשב או בנייד – בשיעורי וידאו ערוכים, קצרים, פשוטים להבנה, עם משימה שתקבלו בכל שיעור ליישום של כל התהליך שלב אחרי שלב. יש לכם גם אפשרות להאזין לכל ההדרכות בקבצי אודיו (מהרכב, כשאתם במשימות בבית ומכל מקום)

מתי מתחילים?

מרגע הרשמתכם נשלח אליכם מייל עם קישור לצפייה מיידית בכל שיעורי הקורס – אתם מתחילים בשיעור הראשון ובכל שלושה ימים ייפתח לכם שיעור נוסף. השיעורים קצרים, ממוקדים ומעשיים, ובתוך כשבועיים אתם עוברים איתנו את כל התהליך ויוצרים שינוי עם הילד/ה שלכם!

כמה זה עולה?

השליחות שלנו היא להביא את הגישה המקרבת לכמה שיותר בתים, הורים וילדים,
ולתת אלטרנטיבה לגישה ההתנהגותית שמייצרת ויכוחים, מריבות, מאבקים וריחוק בבית
ולכן קבענו לקורס הזה שכר לימוד שכל משפחה יכולה לעמוד בו – 750 ₪.

ואנחנו רוצים לעשות לכם את ההחלטה לעוד יותר קלה –

בהצטרפות לקורס עד יום ראשון הקרוב בלילה:

במקום 750 ₪

רק 297 ₪
ומקבלים גישה לתכנים לתמיד
לצפיה הוידאו והאזנה באודיו מכל מקום

ובנוסף:

לכל מי שיצטרפו לקורס עד יום ראשון הקרוב
עם סיום הצפיה בהדרכות תקבלו
שיחה אישית על הילד/ה שלכם עם מלוות הורים מהצוות המקצועי שלנו 
לבניית תכנית אישית למענה לסיבה להתנהגות המאתגרת שאתם רוצים להביא בה לשינוי

יש לכם כאן דרך מפורטת להבין את הסיבה האמיתית להתנהגות מאתגרת של הילד
ולתת לה מענה אפקטיבי שמביא לשינוי משמעותי בהתנהגות!

 יש לכם שאלה לפני הצטרפותכם?
לחצו כאן ונחזור אליכם
מעדיפים להירשם בטלפון?
כתבו לנו לכאן: 055-6868335

"היום ראיתי שהיו 2 מקרים שבהם יישמתי ממש את מה שאמרתם, והפידבק מהבן שנתיים שלי היה מאד מוצלח:) היום ממש ניסיתי להביע אמפתיה ולשאול אותו למה הוא כועס, ומה הוא צריך ממני, ודובבתי אותו וראיתי שהוא נרגע ומשתף איתי פעולה. אז רציתי להגיד תודה, הרגשתי שזה היה משמעותי ביותר".
ריטה לוי
"נחשפתי לאחרונה לגישת הורות מקרבת ויותר ויותר התחזקה אצלי התחושה שיש כאן גישה משנה חיים, ממש כך. למדתי להקשיב לצרכים של בני במקום להגיב להתנהגות, זה איפשר לי לראות דרך בה הצרכים שלי וגם הצרכים שלו מקבלים מענה - השינויים החלו להופיע כבר לאחר מספר ימים, גיליתי שבני (בן ה-3.5) מסכים לשתף איתי פעולה ויותר חשוב מכך, השיתוף פעולה לא מגיע מתוך מאבק, אלא מתוך תחושת קירבה, ורצון של שנינו לשתף פעולה. ניסיתי מספר גישות שונות, אך משהו באופן שבו הצוות הנפלא הזה מעבירים את החומר עזר לי להפנים בקלות וליישם - יש כאן גישה משנה חיים, ממש כך".
אורי טל

למי הקורס מתאים:

  • להורים שחווים קושי מתמשך מול אחד הילדים שממשיך להתנהג באופן שקשה להם לקבל, ושלמרות כל הבקשות החוזרות וההסברים – עדיין ההתנהגות המתאגרת ממשיכה
  • להורים שלא מבינים מה הסיבה להתנהגות של הילד – שלא מבינים למה הוא מציק ומרביץ, משתמש בכוח במקום לדבר, מתעלם, מתחצף, מתעקש, לא מקשיב, לא רוצה ללכת לגן, לא רוצה ללמוד בבית הספר – ועוד המון התנהגויות שלא מבינים למה הן לא משתנות למרות כל הניסיונות לשנות אותן בדרך הרגילה (בקורס תבינו למה הדרך הרגילה לא עובדת ומה המפתח לשינוי שלא מצריך מאמץ או כוח)
  • להורים שמבינים ששימוש בכוח לא רק שלא מביא לשינוי בהתנהגות, אלא עושה הפוך מזה – הוא רק מגביר את המצוקה של הילד ורק מחריף עוד יותר את ההתנהגויות שקשה איתן, ולהורים שלא מרגישים שנכון להשלים עם ההתנהגות של הילד – ומחפשים דרך שתביא לשינוי בהתנהגות, וגם תשמור על החיבור והקשר הקרוב עם הילד (כן, זה בסדר לרצות את שני הדברים האלה ויש דרך להשיג את שניהם)
  • להורים שמרגישים דאגה וחוסר אונים כי לא מצליחים לשנות את התנהגות הילד ומרגישים שזו אחריות שלהם ללמד אותו התנהגות אחרת
  • להורים שמרגישים בושה (מאיך הילד שלהם מתנהג בבית ומחוצה לו) או אשמה (שזה בגלל שהם ׳רכים מדי׳ או ׳קשוחים מדי׳) –
    טבעי להרגיש רגשות של בושה ואשמה – ויחד עם זה הם לא מביאים לשינוי בהתנהגות הילד ויותר מזה, הם מחלישים את היכולת שלנו ההורים לטפל בהתנהגות מאתגרת שלו – יותר אפקטיבי ללמוד כלים ודרך לשינוי התנהגויות במקום לשפוט את עצמנו

אולי ההתנהגות המאגרת תעבור מעצמה?

אנחנו יודעים שה- wishful-thinking של הרבה הורים הוא שההתנהגות תעבור מעצמה, אבל הניסיון שלנו של ליווי של אלפי משפחות מראה שזה לא מה שקורה במציאות. אם אנחנו ההורים לא מזהים את הסיבה להתנהגות ולא נותנים לה מענה, ובמקום זה אנחנו ׳רבים׳ עם ההתנהגות עצמה ומנסים לשנות אותה ישירות באמצעות בקשות חוזרות ונשנות, הסברים שחוזרים על עצמם, שימוש בהתניות ואיומים, עד הגעה לסנקציות ושימוש בעונשים – או לחילופין – כשאנחנו מושכים את הידיים שלנו מזה ומוותרים כדי לא להיכנס לעוד מריבה עם הילד – ההתנהגות של הילד לא רק שלא תפסיק, אלא רק תלך ותחריף. וזה די הגיוני, כי אנחנו לא מטפלים בסיבה להתנהגות הזאת, ב׳שורש׳ שלה.

אם למשל ילד לא מרגיש בטוח במקום שלו בבית או בחיבור אלינו ההורים בגלל שנולד לו אח קטן (זו רק דוגמה אחת מתוך סיבות רבות שאנחנו מלמדים בקורס הזה ושיעזרו לכם למצוא את הסיבה המדויקת לילד שלכם) – אז הוא לא יפסיק להציק ולהרביץ לאח הקטן שלו ׳כאילו לא בכוונה׳, לא משנה כמה פעמים נבקש, נסביר ואפילו נרים את הקול ונשתמש באיומים. אם לא נבין על מה ההתנהגות יושבת ומה המניע שלה, אותו ילד, ככל שיגדל, גם ילגלג על אח שלו ויקטין אותו, ואנחנו ההורים נבוא אליו יותר ויותר בטענות וזה ירחיק בינינו לבינו, ויצור בעיה נוספת של חיבור איתו, וזה רק יחריף יותר את ההתנהגויות שלו בבית כלפינו וכלפי אח שלו. במילים אחרות, התנהגות מאתגרת לא עוברת סתם מעצמה, אלא להפך, היא רק הולכת ומתגברת ומראה את עצמה בעוד ועוד מופעים, ומסתבכת ופוגעת בעוד ועוד חלקים של המשפחה שלנו ככל שאנחנו לא מטפלים בסיבה האמיתית שלה.

"״מאז שהכנסנו את התקשורת המקרבת הביתה אני ובעלי חווים ממש עילוי בהורות שלנו וכייף גדול עם בננו אור בן ה-3 - כיום רוב הקונפליקטים היומיומיים נפתרים בקלות רבה יחסית, שוב תודה על כל פועלכם המבורך!"
לירן שאלתיאל

הי, אנחנו יואב לבנה ויעל ארבל מהבית להורות מקרבת

אם עדיין לא הכרנו, הנה כמה דברים מעניינים עלינו :)
היום אנחנו הורים וכמו כולנו גם אנחנו היינו פעם ילדים.
שנינו היינו ילדים ׳טובים׳ וגדלנו בבתים רגילים, ׳נורמטיביים׳, ויחד עם זה שכלפי חוץ ׳הכל היה בסדר׳ והיינו תלמידים מצטיינים, מקובלים חברתית והמשכנו לקבל הערכה מאחרים בכל מסגרת שאליה הגענו (בית ספר, צבא, עבודה) – יחד עם כל זה, הרגשנו, והיום אנחנו יודעים שכמו רבים מאיתנו ההורים של היום, סוג של בדידות רגשית כזו… שאחרים סביבנו לא באמת יודעים מה קורה איתנו באמת מבפנים.

החוויה הזו של בדידות רגשית הביאה כל אחד מאיתנו בנפרד לסוג של משבר גדול בחיים שלנו, שלאחריו הבנו שחשוב להתייחס לחוויה הפנימית של ילד, לא פחות (ואפילו יותר) מאשר להתנהגות שלו (שהיום אנחנו יודעים שהיא מעידה על מה שקורה לו בעולם הפנימי שלו)

כשפגשנו את תקשורת מקרבת (כל אחד לחוד) החיים שלנו השתנו. הבנו שיש דרך לדבר גם את מה שקורה לנו בפנים, את מה שמרגישים ורוצים, בדרך שתגיע ללב של אנשים אחרים וגם להקשיב ללב שלהם ולנהל בדרך הזאת מערכת יחסים קרובה ועמוקה גם במקרים שלא מסכימים על דברים. והפכנו למנחים בגישה. 

לפני 7 שנים הקמנו יחד את "הבית להורות מקרבת", כדי ללמד הורים אחרים את הדרך המקרבת שמאפשרת לילדים לגדול אחרת מאיך שאנחנו גדלנו ומאפשרת להורים ליצור בבית עם הילדים הקשבה ושיתוף פעולה מבלי להשתמש בכוח, בדרך שמפחיתה את מרבית הויכוחים ואת כל מאבקי הכוח בבית ומאפשרת לכולם בבית להרגיש שרואים ומבינים אותם. אפשר להגיד שזה סוג של תיקון כזה לעבר שלנו כילדים :)

הבית להורות מקרבת הוא כיום הגוף הגדול בארץ ללימודי תקשורת מקרבת, במיוחד להורים (אבל לא רק), עם למעלה מ-6,500 משפחות שלמדו איתנו ואנחנו מלאי תודה על כך שתקשורת מקרבת נכנסת לעוד ועוד בתים, ומחברת בין הורים לילדים, שחיים בבית המון באופן יומיומי את הגישה המקרבת.

אל הלימוד שלנו בקורסים ובתוכניות שלנו אנחנו מביאים ניסיון של 15 שנים בהנחיית תקשורת מקרבת והדרכת הורים, הרבה כלים וידע משני חיים, שעוזרים לחיות בבית ללא ויכוחים, מאבקי-כוח ומריבות ובמקומם לבנות יחסים שמושתתים על הקשבה, הבנה ושיתוף פעולה ויחד נעים ושמח במשפחה. אנחנו (יואב וגליה) הורים לנוגה (14), נבו (11) ואוהדי (9), ואני (יעל) אמא לענבל (11). 

הלימוד בבית להורות מקרבת מורכב ממיומנויות ומכלים מתקדמים של תקשורת מקרבת (Nonviolent Communication)  שאותה פיתח ד”ר מרשאל רוזנברג – קראו כאן למטה עוד על הגישה

יעל ארבל ויואב לבנה - מנחים בכירים בתקשורת מקרבת

שאלות שאולי עלו לכם והתשובות שלנו

עם הרשמתכם נשלח לכם מיד קישור למייל עם פרטי הגישה לאתר הקורס בו מופיעים השיעורים. כל שיעור מחולק לכמה הדרכות קצרות שאפשר לראות בוידאו או להאזין להן באודיו. בסיום כל שיעור נזמין אתכם למשימה שתהיה צעד בדרך ליצירת השינוי בהתנהגות המאתגרת של הילד שלכם, ותוכלו לשתף בה בפורום הסגור של משתתפי הקורס (לא חייבים לשתף, זה לגמרי לבחירתכם). הדרכות הקורס יעזרו לכם להבין את הסיבה להתנהגות המאתגרת של הילד שלכם ואיך לתת לה מענה מדויק שמביא לשינוי בהתנהגות.

 

שיעורי הוידאו ייפתחו לכם מרגע הרשמתכם ואתם יכולים לצפות בהם או להאזין להם באודיו בכל זמן שנוח לכם.

בשיעורי וידאו בנוחות של ביתכם. אתם יכולים לצפות בהדרכות או להאזין להן באודיו תוך כדי מטלות הבית, נסיעה, כשאתם עושים כושר או כל מקום וזמן שנוחים לכם. 

במידה ותראו את כל ההדרכות (בסך הכל נדרשים בין שעתיים לשלוש כדי לצפות בהכל), אפשר לצפות שתהיה לכם ברורה הסיבה האמיתית להתנהגות המאתגרת של הילד שלכם, היא כבר לא תיראה לכם שרירותית, הלב שלכם ייפתח אליו, וכשרק תתחילו לתת מענה לאותה סיבה שמצאתם, אתם תתחילו לראות שינויים באותה התנהגות שקשה לכם איתה. במרבית המקרים בנוסף להקלה משמעותית בהתנהגות, קורית מאליה גם התקרבות רגשית לאותו ילד, שעוזרת לו יותר לשנות את ההתנהגות.

מרבית גישות ההורות מנסות לטפל בהתנהגויות מאתגרות באמצעות ניסיון לשנות את ההתנהגות עצמה, באמצעות כעס, התניות, הפעלת כוח וסנקציות. המחיר של הגישה הזאת הוא ריחוק בין ההורים לילדים, שחיקה של הסמכות, עייפות של ההורים, ומאבקי-כוח יומיומיים בבית. 

כדי להימנע מכל אלה חלק מההורים נוקטים בדרך הגמישה-מתירנית, שבה ההורה מוותר לילד המון פעמים, 'מחליק' על ההתנהגות המאתגרת שלו, רך איתו, בא לקראתו ומשתדל לספק אלו את כל מה שהוא רוצה… וגם לגישה הזו יש מחיר – הילד עשוי לפתח גישה של ״מגיע לי״, הוא מתקשה להתחשב באנשים אחרים,  קשה לו לקבל חוקים וכללים בבית ובמסגרות וקשה מאוד לחיות לצידו.

גישת תקשורת מקרבת היא שונה. זוהי גישה אפקטיבית במיוחד ושונה לחלוטין משתי הגישות האחרות. אנחנו קוראים לה "הורות מקרבת״ – והיא למעשה גישת תקשורת מקרבת שמותאמת במיוחד לקשר שבין הורים וילדים. במקור היא נקראת  Nonviolent Communication והיא נוצרה על-ידי דר׳ מרשאל רוזנברג, תלמידו האישי של דר׳ קארל רוג׳רס, שנחשב לאבי הפסיכולוגיה ההומניסטית.

בתקשורת מקרבת – מתייחסים להתנהגות המאתגרת כאל סימפטום ומחפשים את הסיבה האמיתית שהביאה להתנהגות הילד/ה.  אנחנו מטפלים בבעיה מהשורש ולא רק ברמה השטחית. היא מאפשרת להגיע לפתרונות והסכמים שעובדים בדרך של הידברות ודיאלוג, והכי חשוב – היא יוצרת קרבה אמיתית בין ההורים לילדים – שנשמרת לשנים ארוכות.

התוצאה: הרבה פחות ריבים, ויכוחים, צעקות, איומים, מתחים ומאבקי כוח מתישים בבית,
והרבה יותר קרבה, שמחה, שיחות מהלב, אווירה טובה ונעימה בבית, שיתוף פעולה והרבה הבנה (מוזמנים לקרוא כאן למטה עוד על הגישה). בתהליך הממוקד שאותו עוברים בקורס אנחנו בעצם עוברים עם הילד לגישה הזו – במקום להתמקד בהתנהגויות ולהגיב אליהן ישירות, אנחנו מתמקדים במניעים להתנהגות ובדרך הזו מחזירים את החיבור, ההקשבה ושיתוף הפעולה עם הילד.

בטח, יש לנו קורסים פרונטליים ואנחנו מאד ממליצים להגיע אליהם.
הקורס הבסיסי והחשוב ביותר להתחיל איתו הוא קורס יסודות בתקשורת מקרבת.

אם אתם רוצים ללמוד איתנו בדרך פרונטלית
כתבו לנו ל-055-6868335 או [email protected]
וניתן לכם פרטים על הקורסים הפרונטליים הקרובים.

כן, הקורס הספציפי הזה מלמד להגיע לסיבה הספציפית להתנהגות המאתגרת של הילד. אם למרות שיש לך ידיעה והבנה של השפה המקרבת, עדיין קשה לך ליצור הבנה, קרבה ושיתוף פעולה איתו – קרוב לוודאי שעדיין לא זיהיתם במדויק את הסיבה להתנהגות, כך שהקורס הזה יהיה החתיכה החסרה כדי שכל מה שלמדת יעבוד לך מעולה.

כן, ההדרכות בקורס עוזרות לזהות ולהבין את הסיבה להתנהגות מאתגרת של ילד ואפשר להשתמש בידע הזה לפיענוח של כל התנהגות מאתגרת של הילד שלכם, וכמובן שזה יעזור לכם עם כל הילדים שלכם. למעשה זו הדרך הכי יעילה וקצרה שאנחנו משתמשים בה כהורים כדי לעשות שינוי משמעותי בהתנהגויות שאיתן קשה לנו.

נשמח לענות על כל שאלה שלכם – 
ליצירת קשר אפשר למלא את פרטי ההתקשרות שלכם כאן בקישור הזה 
או לכתוב אלינו ל- 055-6868335 וניצור איתך קשר בתוך זמן קצר.

 יש לכם שאלה לפני הצטרפותכם?
לחצו כאן ונחזור אליכם
מעדיפים להירשם בטלפון?
כתבו לנו לכאן: 055-6868335

"מאז שהכנסנו את התקשורת המקרבת הביתה אנחנו חווים עילוי בהורות שלנו, כיום רוב הקונפליקטים היומיומיים נפתרים בקלות רבה"

מה זה תקשורת מקרבת?

תקשורת מקרבת היא גישה מעשית שמיועדת ליצור הבנה וחיבור בין אנשים, במטרה ליצור שיתוף פעולה ואווירה של קרבה בתוך מערכות יחסים. מי שיצר את הגישה הוא ד”ר מרשאל רוזנברג, פסיכולוג יהודי-אמריקאי, אשר הושפע מתורת האי-אלימות של מהטמה גנדי ומרטין לותר קינג. בשפת המקור תקשורת מקרבת נקראת – Nonviolent Communication תקשורת לא-אלימה.

אפשר לומר, שתקשורת מקרבת היא מפגש של חיבור מהלב בין אנשים, שמייצר מרחב שבו יש מקום גם למה שחשוב לנו וגם למה שחשוב לאחר. המרחב הזה שנוצר, שבו יש מקום ל’לב’ שלנו ושל אחרים, יוצר קסם בתוך מערכת היחסים, שמשמר אותה לאורך זמן ויוצר בה תחושה של אכפתיות, חמימות, ביחד, שיתוף-פעולה, הקשבה ועזרה הדדית.

הבחירה בסוג תקשורת שכזה יעיל במיוחד במצבים שבהם יש ויכוחים וקונפליקטים בין אנשים, אי-הסכמות וחילוקי-דעות, ומכיוון שהגישה מתמקדת בחוויה הפנימית שנמצאת מתחת להתנהגות החיצונית, היא יעילה מאד בשינוי של התנהגויות מאתגרות שחוזרות על עצמן במקומות שהשיטות ההתנהגותיות הישנות לא מצליחות בו.  העוצמה של הגישה היא ביכולת שלה מצד אחד למצוא יחד פתרונות ולאמץ התנהגויות חדשות שממלאות צרכים עמוקים לכולם מבלי לוותר על מה שבאמת חשוב לשני הצדדים, ולצד זה לשמור על תחושת היחד והחיבור, ולהצליח לעשות את זה גם במצבים שנראו לכאורה תקועים או חסרי-מוצא, כאשר הדרך למציאת פתרונות נסללת לרוב מעצמה, כתוצאה מתחושת החיבור, הקרבה וההבנה שנוצרו. התוצאה היא הפחתת הכעסים, המתחים והקצרים בתקשורת, ולטווח הארוך יצירה של תשתית רחבה שיש בה הקשבה, הבנה, קרבה ורצון לשתף פעולה ולעזור אחד לשני.

מצאתי את מה שחיפשתי

"אני כל כך שמחה על הצטרפותנו לתהליך ומודה כי סופסוף מצאתי את מה שחיפשתי במשך כשמונה שנים (בכורי בן 10). אני גם רוצה להחמיא על הדרך בה מועברים המסרים - באופן כל כך ברור, ללא שיפוט וישים".
טל

הקורס שינה לי את כל האווירה בבית

"לקורס נרשמתי לאחר שיחה עם יואב שנתן לי טיפ קטן מול המתבגר שלי, והאמת שכמו קסם זה עזר. אז חשבתי לעצמי: 'אם טיפ אחד קטן עזר... מה יעשה לי הקורס?' והקורס שינה לי את האווירה בבית, שינה לי את ההתנהלות שלי מול עצמי ומול הילדים. שווה כל שקל, כל דקה, וכל השקעה בשינוי..."
דנה

אין לי מילים לתאר כמה זה עזר לי

"אין לי מילים לתאר כמה זה עזר לי, הקורס שינה לי את כל האווירה בבית, שווה כל שקל, כל דקה, כל השקעה בשינוי"
מאיה

 יש לכם שאלה לפני הצטרפותכם?
לחצו כאן ונחזור אליכם
מעדיפים להירשם בטלפון?
כתבו לנו לכאן: 055-6868335

© כל הזכויות שמורות לבית להורות מקרבת בע״מ