באנר למצגות

הדרכת הורים אינטרנטית ממוקדת בנושא קליטה בגן ובכיתה א'

איך לתמוך בילד/ה שלי וללוות אותו
לקליטה חלקה ונעימה
בגן חדש או בכיתה א'

הדרכה אינטרנטית מעמיקה בהיקף של 3 שעות
ידע והסברים מפורטים איך לבצע את הקליטה בגן או בכיתה א'
עם ההדרכה שלנו ומענה לשאלות ואתגרים שלכם

קבלו מכאן גישה להדרכות לצפייה מיידית

בחרו את ההדרכה / הדרכות שברצונך לראות ולחצו על הכפתור המתאים כאן למטה:

הורים יקרים,

אחד הרגעים הכי מאתגרים, מדאיגים, מרגשים בחיי הורים וילדים הוא תהליך הקליטה לגן חדש, או המעבר הגדול והמשמעותי ממסגרות הגן לכיתה א' ולבית הספר.

התרגשות, דאגה, חששות, הם חלק בלתי נפרד בשבילנו מהתקופה הראשונה הזאת של שנת הלימודים ואיתה מגיעים לפעמים גם אשמה, בכי, וכאב על הפרידה ועל כך שמעכשיו יש חלק בחיים שלהם שאנחנו כבר לא שותפים מלאים בו.

כמובן בשביל הילדים המעברים האלה הם עולם ומלואו של רגשות חזקים שמתעוררים בהם, חששות ופחדים, לצד אי-ודאות גדולה באשר למי ידאג להם, למקומם החברתי, לדימוי העצמי שלהם בעיני עצמם ובעיני אחרים, לתחושות מסוגלות ועוד. בשביל ילדים רבים תקופות המעבר האלו שטעונות ברגשות חזקים, משפיעות על יכולת ההשתלבות שלהם במסגרת החדשה בשבועות והחודשים הראשונים ולפעמים חוויית הקליטה אף מעצבת את הזהות החברתית שלהם ומקבעת בהם דפוסי התנהגות לתקופות ארוכות ואף לשנים קדימה.

ילדים אולי לא יכולים לתמלל את כל זה – אבל בתוכם מתעוררים רגשות וצרכים חזקים, שמביאים במהלך המעבר ואחריו להתנהגויות של חוסר סבלנות, מצב רוח קיצוני ומשתנה, החמרה של התנהגויות מאתגרות בעוצמה שלהן ובתדירות שלהן ועוד.

ברגעים האלו הילדים שלנו צריכים שנהיה שם לצידם בתמיכה רגשית ובתיווך של השינויים הרבים הפנימיים והחיצוניים אותם הם חווים – ולא תמיד אנחנו פנויים ויודעים איך להיות שם בשבילם.

גם אנחנו ההורים עוברים ברגעי הקליטה אתגרים משלנו: 

  • אנחנו שואלים את עצמנו אם הילד שלנו יסתדר, אם יאהבו אותו, אם הוא יתחבר לילדים אחרים, לגננת, למורה… ורוצים לעזור לו להשתלב ולהתחבר לאחרים סביבו

  • אנחנו נלחצים כשהשעון מתקדם וכשלא רוצים לאחר לעבודה – ומרגישים איך הגוף מתכווץ ונדרך כשדווקא אז הילד מבקש שנישאר איתו עוד

  • אנחנו לא רוצים להרגיש שאנחנו נוטשים את הילד כשהוא עדיין לא בטוח ולא איפשר את זה מתוך עצמו – אבל גם לא רוצים להישאר עוד ועוד ורק להפוך את הפרידה לקשה יותר – ולא רוצים למצוא את עצמנו בכל בוקר מחדש מלבטים ומתבלבלים בין שתי האפשרויות (שהילד שלנו כמובן מרגיש ונצמד אלינו יותר)

  • ממש רוצים להימנע מהכאב הגדול והעצב שעולה כשבלית-ברירה אנחנו משאירים בסוף את הילד בוכה

  • אנחנו לא יודעים מה להגיד ואיך להגיב, כשהילד שלנו אומר לנו בבית שהוא לא רוצה ללכת לגן או לביה"ס – כי נראה שכל מה שאנחנו אומרים לא באמת מגיע אליו – ואנחנו נאלצים בחלק מהמקרים להכריח אותו לצאת מהבית וממש רוצים להימנע מזה

    וכדי לעזור לכם עם כל זה:

אנחנו מזמינים אתכם לצפות בשתי הדרכות ממוקדות (ניתן לבחור אחת מהן או את שתיהן) שילמדו אתכם איך ללוות את הילד/ה שלכם בתהליך הקליטה, איך לתמוך בו רגשית, לתווך לו את השינויים הפנימיים והחיצוניים שהוא חווה ולעזור לו לעבור קליטה נעימה וחלקה בגן חדש או בכיתה א'

מה תלמדו בהדרכות:

הדרכת ההכנה לליווי ותמיכה בילד שעובר לגן חדש -

ההדרכה זמינה לצפייה מיידית מכל מחשב וסמארטפון וללא הגבלת זמן

  • איך לא כדאי להגיב כאשר הילד בוכה ומסרב להיפרד – כדי לא להעמיס עליו קושי רגשי בנוסף לזה שהוא חווה בתהליך המעבר
  • איך לתמוך בילד רגשית באמצעות הקשבה אמפתית עמוקה בתקשורת מקרבת
  • איך לזהות את הצרכים הרגשיים העמוקים מתחת להתנהגויות מאתגרות שצצות לפני ובזמן המעבר לגן חדש – ואיך לתת להם מענה מדויק שהילד צריך – כדי לא ליפול לתגובות שיפוטיות וכעסים כלפיו
  • איך לעזור לעצמך להרגיש פחות אשמה וכאב עם הפרידה
  • כיצד לדבר עם צוות הגן ולתקשר את מה שחשוב לך, בצורה של שיחה מקרבת שיוצרת שיתוף פעולה בין ההורה לבין הגננת ובדרך שצוות הגן ירצה לקחת את זה בחשבון
  • איך להכין את הילד לפרידה באמצעות שיחה מקרבת – במקום לקרוע את עצמך מהילד/ה שלך וללכת הביתה עם מועקה וכאב של 'איך השארתי אותו / אותה ככה
  • באיזה אופן לתווך לילד מראש את המעבר לגן החדש ואת השינויים, כדי להפחית את החששות והפחדים ולחזק אצלו את הבטחון העצמי
  • איזה מידע כדאי להעביר לגננת בתחילת השנה – ומה לא כדאי להעביר, כדי לאפשר לילד להתחיל את השנה בלי דעות קדומות עליו שיישמרו את הדפוסים הישנים
  • מענה נרחב לשאלות ואתגרים שלכם שנענה עליהם בשידור החי
  • טיפים ועצות שעוזרים לתהליך הקליטה להיות חלק, נעים ומעצים

הדרכת ההכנה לליווי ותמיכה לילד/ה שעולה לכיתה א':

ההדרכה זמינה לצפייה מיידית מכל מחשב וסמארטפון וללא הגבלת זמן

  • כיצד להכין את הילד/ה למעבר ממסגרת הגן לכיתה א' ואת השינויים הכרוכים בו, כדי להפחית חששות ופחדים ולחזק את הבטחון העצמי של הילד
  • איך לקיים עם הילד שיחה על הרגשות שמתעוררים בו לקראת ובזמן המעבר למסגרת גדולה משמעותית עם כללים וחוקים אחרים מהמוכרים לו ועם סדר יום שונה מאד ממה שהוא מכיר
  • איך להכין את הילד למעבר ממרחב יחסית פתוח של משחק וזמן חצר לישיבה ממושכת בכיתה ולזמן שיש בו פחות אפשרות לביטוי עצמי ובחירה
  • כיצד לתמוך בילד/ה ולעזור לו להשתלב במארג חברתי חדש, למצוא את מקומו ולחזק אצלו את הבטחון העצמי ואת החיבור לילדים חדשים שהוא מכיר
  • כיצד להתמודד עם השוואות שהילד עושה לאחרים סביבו במסוגלות לימודית ואיך לעזור לו לבקש עזרה כשהוא צריך ולהתמודד (במקום להסתיר קשיים בגלל הרצון להשתייכות וקבלה חברתית)
  • איך לתמוך בילד רגשית ולתת מקום לקושי שעולה מהשינוי הגדול בהתנהלות וממבנה היום שלו בביה"ס – באמצעות הקשבה אמפתית עמוקה בתקשורת מקרבת
  • איך לזהות קשיים בסמוך להתעוררותם ולטפל בהם – גם כשהילד לא מדבר עליהם
  • איך לא כדאי להעלות קשיים בשיחה עם המורה, כדי לא ליצור ריחוק ממנה – ואיך כן לנהל את השיחות איתה כדי ליצור מחויבות הדדית שמעצימה את הילד ותומכת בו
  • מענה נרחב לשאלות ואתגרים שלכם שנענה עליהם בשידור החי
  • טיפים ועצות שעוזרים לתהליך המעבר לכיתה א' להיות חלק, נעים ומעצים
  • ההדרכה תישלח אליכם ברגע ההרשמה לצפייה בלתי מוגבלת ולתמיד
  • אנחנו ממליצים לצפות בהדרכות יותר מפעם אחת כדי להטמיע את הידע, הכלים והמיומנויות שאנחנו מלמדים בהן וליישם אותן עם הילדים באופן מיידי

ההשקעה שלכם בהצטרפות להדרכה:

מחירה המלא של ההדרכה – 297 ש"ח

המחיר עכשיו: 197 ש"ח

שימו לב! 
זהו המחיר הכי נמוך אותו תשלמו על ההדרכה.

מחיר ההדרכה בהנחה מיוחדת לרגל החזרה ללימודים
הבטיחו את מקומכם כבר היום
(בהזמנת שתי ההדרכות יחד תקבלו הנחה נוספת)

לצפייה - בחרו את ההדרכה / הדרכות שברצונך לקבל ולחצו על הכפתור המתאים כאן למטה:

חווים קושי להירשם? דברו איתנו (רינת) - 055-6868437

כיצד נרשמים לצפייה בהדרכות:

  1. קראו את התוכן של כל הדרכה והחליטו אם ברצונכם לצפות באחת מהן או בשתיהן בהתאם לגיל הילד/ה שלכם. 
  2. לחצו על כפתור ההרשמה כאן למעלה ועברו לדף התשלום. 
  3. השלימו את כל הפרטים בדף התשלום ולחצו על כפתור ההרשמה.

שתי ההדרכות זמינות לצפייה מיידית מכל מחשב וסמארטפון, אורך כל הדרכה כ-3 שעות.

מענה לשאלות שאולי התעוררו בכם:

ברגע ההרשמה אנחנו שולחים אליך למייל את הקישור הישיר לצפייה בהדרכה. ניתן לצפות בהדרכה מכל מחשב וסמארטפון והגישה אליה נשארת לכם לתמיד וללא הגבלה.

משך ההדרכה כ-3 שעות והיא מורכבת מידע וכלים ייעודיים שאנחנו מלמדים בה יחד עם מענה לשאלות ואתגרים רווחים שמשתתפים שאלו אותנו, שדרכם אנחנו מראים לכם איך להשתמש בכלים שאתם לומדים עם הילדים שלכם בתהליך הקליטה שלהם בגן או בכיתה א'. 

שתי ההדרכות עוסקות במתן תמיכה וליווי לילד במעבר למסגרת חדשה ולעזרה בהתמודדויות הפנימיות והחברתיות הכרוכות בזה, באמצעות הדרך של תקשורת והורות מקרבת. יחד עם זה, בכל אחת מההדרכות אנחנו נוגעים בנושאים שונים ומלמדים כלים שונים, בהתאם להבדלים בין המעבר לגן חדש ולכיתה א' (ולבי"ס בכלל), וכן בהתאם להבדלים בגילאי הילדים, ולתמיכה השונה שהם צריכים מאיתנו בכל אחד מהמעברים האלו.

אם הילדים שלכם עומדים להתחיל גן חדש או שכבר התחילו ואתם רוצים לעזור להם להתאקלם ולהשתלב – כדאי להירשם להדרכה הראשונה. אם הילדים שלכם עולים לכיתה א' (או לכיתות גבוהות יותר – ראו בהמשך מענה לשאלה בנושא), או כבר התחילו את השנה ואתם רוצים לעזור להם באתגרים שלהם בביה"ס  – כדאי להירשם להדרכה השנייה.
ואם יש לכם ילדים בשני הגילאים, אפשר וכדאי להירשם לשתי ההדרכות, לקבל מגוון כלים רחב יותר וליהנות מיותר זמן לימוד והדרכה איתנו, שעוזר כמובן ליישם את כל מה שתלמדו.

הכלים והמיומנויות שאנחנו מלמדים אתכם בהדרכות האלו הם מרכיבים חשובים מתוך גישת תקשורת מקרבת (Non Violent Communication) וכדאי להשתמש בהם עם ילדים בכל גיל, כדי לעזור להם לשתף אותנו במה שהם מתמודדים איתו, כדי לבסס איתם תקשורת פתוחה וכדי שהם ירצו לקבל מאיתנו ההורים את התמיכה שאנחנו רוצים לתת להם.

אנחנו יודעים שילדים בכיתות גבוהות יותר ממשיכים להתמודד עם אתגרים לימודיים וחברתיים בביה"ס, וחלק גדול מהמיומנויות שאנחנו מלמדים בהדרכת הקליטה לילדים שעולים לכיתה א', יוכלו לעזור לכם עם הילדים שלכם בכיתות גבוהות יותר.
אם אתם מרגישים שחסרים לכם כלים ושאתם רוצים להעמיק את יכולות התיווך והתמיכה הרגשית בילדים שלכם – אנחנו ממליצים לכם להירשם לצפייה בהדרכה השנייה (המיומנויות יהיו רלוונטיות לכם, רק קחו בחשבון שהדוגמאות יעסקו במעבר לכיתה א').

בוודאי, ההדרכה הראשונה על תמיכה בקליטת ילדים בגן, מתאימה ומכוונת גם לילדים קטנים מאד במעבר הראשון לגן או במעבר לגן חדש. הכלים של תקשורת מקרבת מתאימים לילדים בכל גיל, גם לילדים שעדיין לא רכשו את השפה או שרק מתחילים לדבר – הדרך המקרבת בנויה ממרכיבים שרלוונטיים לכל גיל: זיהוי הצרכים העמוקים שמתחת להתנהגויות ומענה לצרכים האלו, התייחסות במילים לצרכים של הילדים (שרלוונטית בכל גיל) ועוד.
הכלים שתלמדו בהדרכה יעזרו מאד לכם ולילד/ה שלכם בתהליך הקליטה.

שתי ההדרכות האלו ממוקדות ומוקדשות לגמרי לנושא הספציפי של קליטה בגן ובכיתה א' ומפרטות לעומק כיצד ללוות את הילד ולתמוך בו במגוון כלים ומיומנויות מתוך הדרך המקרבת, יחד עם כלים נוספים שלא לימדנו בהדרכות ובקורסים קודמים שלנו.

אם יש לכם ילדים שמתחילים גן חדש או כיתה א', או שכבר התחילו ואתם רוצים להמשיך לתמוך בהם בגן או בביה"ס, או במעבר היומיומי מהבית אל אחת מהמסגרות האלה, אנחנו ממליצים לכם בחום להשתתף בהדרכות.

מוזמנים לפנות אלינו ונשמח לעזור:

באימייל: [email protected]

או בטלפון: 054-9292622 (רינת)

מה זה הבית להורות מקרבת?

אנחנו יואב לבנה, גליה לבנה ויעל ארבל, הקמנו יחד את "הבית להורות מקרבת", כדי ללמד הורים אחרים את הדרך המקרבת ואיך להשתמש בה כדי ליצור עם הילדים בבית הקשבה, הבנה ושיתוף פעולה, בדרך שמפחיתה את מרבית הויכוחים ואת כל מאבקי הכח בבית ויוצרת במקומם יחד נעים ושמח במשפחה.

בתוכניות ובקורסים שלנו השתתפו  למעלה מ-1,200 משפחות ואנחנו מלאי תודה על כך שאנחנו מלמדים ומלווים הורים בגישה שאנחנו כל כך מאמינים בה ונהנים ממנה בעצמנו ושעוזרת לכל כך הרבה משפחות, הורים וילדים.

אל הלימוד שלנו בקורסים ובתוכניות שלנו אנחנו מביאים ניסיון של 10 שנים בליווי והדרכת הורים, הרבה כלים וידע משנה חיים, והצלחות של מאות משפחות שכבר למדו איתנו ומיישמות באופן יומיומי את הגישה המקרבת.

הלימוד בבית להורות מקרבת מורכב ממיומנויות ומכלים מתקדמים של תקשורת מקרבת (Nonviolent Communication)  שאותה פיתח ד”ר מרשאל רוזנברג – קראו כאן עוד על הגישה:

מה זה תקשורת מקרבת?

תקשורת מקרבת היא גישה שמיועדת ליצור הבנה וחיבור בין אנשים וכן בין אדם לעצמו, במטרה ליצור שיתוף פעולה ואווירה של קרבה בתוך מערכות יחסים. מי שיצר את הגישה הוא ד”ר מרשאל רוזנברג, פסיכולוג יהודי-אמריקאי, אשר הושפע מתורת האי-אלימות של מהטמה גנדי ומרטין לותר קינג. בשפת המקור תקשורת מקרבת נקראת – Nonviolent Communication תקשורת לא-אלימה.

אפשר לומר, שתקשורת מקרבת היא מפגש של חיבור מהלב בין אנשים, שמייצר מרחב שבו יש מקום גם למה שחשוב לנו וגם למה שחשוב לאחר. המרחב הזה שנוצר, שבו יש מקום ל’לב’ שלנו ושל אחרים, יוצר קסם בתוך מערכת היחסים, שמשמר אותה לאורך זמן ויוצר בה תחושה של אכפתיות, חמימות, ביחד, שיתוף-פעולה, הקשבה ועזרה הדדית.

תקשורת מקרבת היא גם גישה ייעודית לזיהוי החווייה הפנימית של הילד שמורכבת מהרגשות שהוא מרגיש ומצרכים עמוקים שמתעוררים בו ושמתבטאים בסופו של דבר באמצעות ההתנהגויות החיצוניות שאותן אנחנו כהורים יכולים לראות בחיי היומיום בבית. מהסיבה הזו, הורים רבים מספרים לנו שאחת ההפתעות המשמחות שאותן הם פוגשים אחרי תחילת היישום של הדרך המקרבת, היא שהילדים שלהם 'מדברים יותר' ומשתפים אותם יותר במה שהם מרגישים וצריכים.

הבחירה בסוג תקשורת שכזה יעיל במיוחד במצבים שבהם יש ויכוחים וקונפליקטים בין אנשים, אי-הסכמות וחילוקי-דעות. העוצמה של הגישה היא ביכולת שלה לשמור על תחושת הביחד ועל האמפתיה ההדדית, מבלי לוותר על מה שבאמת חשוב לשני הצדדים. הכלים והמיומנויות של תקשורת מקרבת מאפשרים לנו לנהל דיאלוג שבעזרתו קל להגיע להסכמות ולפתרונות, גם במצבים שנראו לכאורה תקועים או חסרי-מוצא, כאשר הדרך למציאת פתרונות נסללת לרוב מעצמה, כתוצאה מתחושת החיבור, הקרבה וההבנה שנוצרו. התוצאה היא הפחתת הכעסים, המתחים והקצרים בתקשורת, ולטווח הארוך יצירה של תשתית רחבה שיש בה הקשבה, הבנה, קרבה ורצון לשתף פעולה ולעזור אחד לשני.

מי אנחנו?

יואב וגליה לבנה
מומחים לתקשורת מקרבת במערכות יחסים,
מנחים קורסים וסדנאות בארץ לזוגות, להורים ולקהל הרחב,
מלווים צוותי הוראה ומנהלי בתי-ספר,
מלמדים בתוכניות חינוכיות ובמוסדות אקדמיים
ומלווים מאות אנשים בשנה בתהליכים של פריצת דרך
בתקשורת ויצירת הבנה וחיבור עמוק ביחסים.

להנחיית הורים הגענו אחרי שנים בתחום החינוך – 
יואב כמחנך ומורה בבית ספר יסודי ובעיקר בתיכון 'הזדמנות שניה' לילדים בסיכון,
גליה כמלווה של קבוצות ומדריכים של נוער ושל משתקמים עם קושי נפשי שלומדים להשתלב בחזרה בתעסוקה וליצור לעצמם מסגרת חיים תומכת ומצמיחה.
הורים לנוגה (9), נבו (6) ואוהד (4).

יעל ארבל –
מומחית לתקשורת ולניהול מערכות ויחסים במשפחה
בגישת תקשורת מקרבת Nonviolent Communication 
מרצה, מנחה, מגשרת ומטפלת בתקשורת מקרבת (משנת 2006)
עוזרת להורים לנהל תקשורת טובה בבית ולייצר קרבה, רגיעה ושיתוף-פעולה 
מלווה בתהליכי קבלת החלטות, בקונפליקטים ביחסים ובמשברים בתקשורת בתוך המשפחה. 
בוגרת תוכנית אינטנסיב של דר' מרשאל רוזנברג מטעם המרכז הבינלאומי לתקשורת לא-אלימה. לשעבר מנכ"לית בארגון נפגעי פעולות איבה ובמרכז לתקשורת מקרבת.
אמא לענבל (6)

רוצים להתייעץ איתנו כדי לראות אלו הדרכות נוספות יוכלו לעזור לכם?
כתבו לנו ל-
[email protected]

לעוד פרטים על הורות מקרבת היכנסו לאתר:
www.feelfamily.co.il

"היום אני עם שמחה ואושר, שיניתם לי את החיים" - יעל מרום מספרת על החיים שהשתנו בבית:

הילד שלנו התחיל להגיד לנו מה הוא מרגיש

"אחד הדברים שקרו מאז שהתחלנו ליישם את הדרך המקרבת, הוא שהילד שלנו (5) מדבר יותר - הוא הרבה יותר תקשורתי ממה שהיה, ונראה לי שזה קשור בזה שאנחנו מתעניינים במה שקורה לו. הוא הרבה יותר מבטא את עצמו מאז שהתחלנו ללמוד בתוכנית - פשוט הרבה יותר כייף, נותן תחושה שככה זה צריך להיות - התוכנית הזאת מדהימה".
אושרת וארז אילון
משתתפים בתוכנית הבית

ילדיי מבינים את השפה הזו יותר מכל שפה אחרת!

"מדובר בשלושה אנשים מקסימים ומלאי נתינה ואהבה שמלמדים אותי שפה חדשה. להפתעתי ילדי מבינים את השפה הזאת יותר מכל שפה אחרת! איזה כיף! תודה רבה יקרים, תודה שאתם קיימים ותודה על הנתינה המדהימה שלכם!"
מלי ארגמן
משתתפת בתוכנית הבית

גיליתי שפה שבאמצעותה בני מסכים לשתף איתי פעולה

"נחשפתי לאחרונה לגישת הורות מקרבת ויותר ויותר התחזקה אצלי התחושה שיש כאן גישה משנה חיים, ממש כך. השינויים החלו להופיע כבר לאחר מספר ימים, גיליתי שפה שבאמצעותה בני (בן ה-3.5) מסכים לשתף איתי פעולה ויותר חשוב מכך, השיתוף פעולה לא מגיע מתוך מאבק, אלא מתוך תחושת קירבה, ורצון של שנינו לשתף פעולה. למדתי להקשיב לצרכים שלי ושל בני במקום להגיב להתנהגות, זה איפשר לי לראות דרך בה הצרכים שלי וגם הצרכים שלו מקבלים מענה - ניסיתי מספר גישות שונות, אך משהו באופן שבו הצוות הנפלא הזה מעבירים את החומר עזר לי להפנים בקלות וליישם - יש כאן גישה משנה חיים, ממש כך".
אורי טל
משתתף בקורס במקום עונש

אורנה פיזנטי, מספרת על החיים החדשים עם תקשורת מקרבת ואיך היא ממיסה את הכעס של הילדה:

נדהמתי, מה שבדרך כלל לקח המון זמן, פשוט נגמר בקלות. זה היה מדהים.

"הבת הצעירה שלנו התעוררה באמצע הלילה מחלום רע, ובמקום להעביר אותה למיטה אחרת ולנסות לפתור את הבעיה, הקשבתי לחלום ושאלתי אם היתה זקוקה להרגיש שמגנים עליה ושומרים ודואגים לה וכד'. אחרי שתי דקות היא אומרת לי: אמא אני יכולה עכשיו להירדם לבד. תודה אמא. נדהמתי, מה שבדרך כלל לקח המון זמן והתעוררויות חוזרות ונשנות, פשוט נגמר בקלות ובעצמאות שלה. זה היה מדהים. תודה על העומק המשמעותי בהבנת עצמנו וילדנו שנכנס לחיינו".
בשמת וינר שורצבורד
משתתפת בתוכנית הבית

כיום רוב הקונפליקטים היומיומיים נפתרים בקלות רבה יחסית

"יואב, יעל וגליה היקרים שלום, מאז שהכנסנו את התקשורת המקרבת הביתה, אני ובעלי חווים ממש עילוי בהורות שלנו וכייף גדול עם בננו אור בן ה-3 שמאד מזכיר את אוהד הקטן שלכם בעקשנות שלו, ברצונות המאד חזקים בעצמאות ולקבלת החלטות. למדנו לראות אותו ולהקשיב לו, להתגמש ולאפשר איפה שרק ניתן, ולשים גבול ברור, אסרטיבי ונינוח איפה שחשוב לנו באמת מתוך אמונה שלמה והתחשבות בכל הצרכים בבית, ואפילו אור כבר התחיל לדבר בצורה הזו... כיום רוב הקונפליקטים היומיומיים נפתרים בקלות רבה יחסית ומעבירים את כולנו תהליך של למידה, הבנה וקבלה של הרצונות והצרכים של כל בני הבית. שוב תודה על כל פועלכם המבורך!"
לירן שאלתיאל
משתתפת בקורס במקום עונש

תמר עראמה הגיעה סקפטית ויצאה עם קשר שנרקם מחדש עם הבן הגדול (19) אחרי שנים:

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן