שלום הורים יקרים!
מברכים אתכם שהורדתם את המדריך 'במקום עונש'
שמלמד את הצעדים הראשונים בהנעת ילדים לשיתוף פעולה מבלי להשתמש בכח -
בעוד כמה דקות המדריך יגיע לתיבת הדוא"ל שלכם
אנחנו ממליצים להוריד אותו למחשב ולקרוא אותו - יש בו ערך רב
ועד שהוא יגיע - צפו בסרטון קצר על איך משנים התנהגות מאתגרת של ילדים שחוזרת על עצמה:
להצטרפות לשיעור הראשון מתוך הקורס 'במקום עונש' -
שמלמד איך לזהות את המניעים להתנהגויות המאתגרות של הילדים:
ההתנהגויות המאתגרות של הילדים חוזרות על עצמן
ואתם לא מצליחים ליצור את השינוי בדרך הרגילה?
שלום לכם הורים יקרים,
כאן יואב לבנה, גליה לבנה ויעל ארבל – מומחים לתקשורת מקרבת בין הורים וילדים והיוצרים והמנחים של הבית להורות מקרבת – התוכנית המקיפה בישראל ללימודי תקשורת מקרבת להורים.
אחד הדברים שהכי מתסכלים ומתישים הורים הן התנהגויות מאתגרות של הילדים שחוזרות על עצמן – במיוחד כשהן נמשכות למרות המאמצים החוזרים ונשנים לשנות אותן:
ילדים שמציקים ומרביצים לאחים שלהם, שלא מוכנים להיכנס למקלחת או ללכת לישון, שמתעקשים, משתטחים ומתנגדים כשהם שומעים 'לא', שלא מוכנים להתנתק מהמסך, שלוקחים בכח, מדברים במילים שאנחנו לא מוכנים לשמוע, שלא מקשיבים ומתייחסים לבקשות שלנו…
מתוך התסכול וחוסר האונים של אי-ההצלחה לשנות את אותן התנהגויות, בדרך כלל אנחנו ההורים פונים לאחת משתי תגובות:
מוותרים – כדי להימנע מקונפליקט ומריבות בבית,
או שאנחנו כועסים, מרימים את הקול, משתמשים בהתניות (אם לא תיכנס למקלחת – אין טלויזיה), באיומים, בלספור עד 3 ובעונשים, שמשאירים אותנו עם מועקה מתחושת הנפרדות מהילד ומכך שאנחנו פועלים בדרך רחוקה מהאני מאמין שלנו ומהערכים שאנחנו רוצים לטפח בבית.
כאשר אנחנו פועלים באחת משתי הדרכים האלה אנחנו מפספסים את המרכיב הכי חשוב ליצירת שינוי בהתנהגות המאתגרת של הילד:
הבנת המניע להתנהגות – הסיבה האמיתית שגורמת להתנהגות להופיע שוב ושוב.
ברגע שאנחנו מבינים מהם המניעים להתנהגות המאתגרת של הילד, אנחנו יכולים לתת להם מענה והתייחסות מדויקים, שמביאים ברוב המקרים להחלשות משמעותית של ההתנהגות המאתגרת או להפסקה מוחלטת שלה (בדיוק כפי שכשאנחנו באים לטפל בעץ שעליו יבשים – אנחנו מטפלים בשורשים שלו).
למניע להתנהגות, קוראים בשפה המקרבת: 'צורך',
ואנחנו רוצים להזמין אתכם לשיעור הראשון מתוך הקורס 'במקום עונש', שבו נלמד אתכם איך לזהות את הצרכים של הילדים שלכם ואיך לתת להם מענה מדויק, שמביא לשינוי משמעותי בהתנהגות החיצונית המאתגרת.
הדרך הזו מבוססת על הגישה של תקשורת מקרבת
(Nonviolent Communication) – תוכלו לקרוא כאן בהמשך עוד על הגישה.
מה לומדים בשיעור:
איך להתחבר לנוכחות הורית חזקה ויציבה, שאינה נגררת לויכוחים ולמאבקי כח –
באמצעות מעבר מכעס – לצרכים שעוררו אותו:
זיהוי הצרכים העמוקים שלנו כהורים, שנמצאים מתחת לכעס או למצוקה שאנחנו מרגישים, מאפשר לנו לבחור בתגובות שאנחנו רוצים להשתמש בהן –
בכאלו שתואמות את הערכים שאנחנו רוצים לטפח במשפחה ושמשקפות את האני מאמין שלנו, במקום לתת לאוטומט שבתוכנו לשלוט בנו ולהביא אותנו לעשות דברים שאנחנו לא מאמינים בהם.- שלוש טכניקות מובנות ומפורטות לזיהוי המניעים (הצרכים) להתנהגויות המאתגרות של הילד/ה, כדי שתוכלו לתת להן מענה מדויק שמביא להיחלשות או הפסקה מוחלטת של ההתנהגות המאתגרת.
עקרונות הבסיס של תקשורת מקרבת (Nonviolent Communication), שיעזרו לכם להבין מה באמת קורה מתחת לפני השטח של ההתנהגויות בבית ושיאפשרו לכם להסתכל באופן אחר על מצבים מאתגרים עם הילדים בבית – ולהגיב באופן מקרב שמביא להקשבה ולשיתוף פעולה של הילדים.
השיעור הוא השיעור הראשון מתוך הקורס המלא 'במקום עונש – וגם במקום לצעוק, לאיים ולספור עד 3'. אורך השיעור כשעה וחצי והגישה אליו מכל מחשב וסמארטפון ונשארת לכם לתמיד (היא לא מצריכה שום מיומנות טכנית – אתם פשוט צופים בוידאו ולומדים), באתר השיעור מחכה לכם חוברת לתרגול אישי של המיומנויות והכלים שתלמדו – ועוד.
כדי לעודד אתכם לנסות את הגישה המקרבת בבית ולראות בעצמכם את התוצאות שלה,
עלות השיעור היא 45 ש"ח בלבד:
איך תדעו עם השיעור הזה מתאים לכם:
- אתם חווים התנהגויות מאתגרות של הילדים שחוזרות על עצמן, ואתם לא מצליחים לשנות אותן באמצעות הסברים ובקשות
- תחושה שאתם 'מופעלים' ונגררים לויכוחים ומאבקי כח בעל-כורחכם, מתקשים לעצור את 'האוטומט' ומתפרצים, כועסים, מאיימים ומענישים – ומרגישים אחרי זה ניתוק מעצמכם ומהילד/ה, מועקה, אשמה וכאב – לא מצליחים לפעול אחרת ומתוסכלים מכך שזה חוזר על עצמו
- אתם מתוסכלים פעמיים – גם בגלל שאתם משתמשים בדרך שמנוגדת לערכים שלכם, וגם כי ההתנהגות של הילד לא מפסיקה, ואתם חוששים שחוץ מזה שהסמכות ההורית שלכם נשחקת, ויש יותר ויכוחים ומאבקי כח עם הילד/ה – אין התקדמות אמיתית בבית.
- אתם מרגישים שהילדים לא מקשיבים ולא מתייחסים לבקשות שלכם, ובתסכול מכך שאין אליכם התייחסות והקשבה כנגד כל ההשקעה הגדולה שלכם בילדים.
- הרבה דברים בבית הופכים לריב, לויכוח ולמאבק כח – וזה מעייף אתכם ומתסכל אתכם שזו האווירה בבית – שזה ממש לא מה שרציתם וקיוותם שיהיה במשפחה שלכם.
- אתם בתחושה שנוצר לכם ריחוק רגשי מהילד שמתנהג באופן מאתגר, ובנוסף על הכאב על זה אתם מרגישים תחושות אשם ו'כישלון' כהורים.
אם הזדהתם עם חלק או עם רוב הדברים כאן, חשוב לנו להגיד לכם שאנחנו מכירים את הקשיים האלו ושזו נקודת ההתחלה של הורים רבים -
ושהיא לא מעידה על בעיה אישית, אלא רק על כך שיש כרגע מיומנויות וכלים שחסרים לכם - ושניתן ללמוד אותם ולהכניס אותם ליחסים ולתקשורת עם הילדים בבית ובתוך פרק זמן יחסית קצר.
מי אנחנו?
יואב וגליה לבנה ויעל ארבל, מומחים לתקשורת מקרבת בין הורים וילדים,
היוצרים והמנחים בתוכנית הבית להורות מקרבת, התכנית המקיפה בישראל ללימודי תקשורת מקרבת להורים, עם למעלה מ-850 משפחות משתתפות בקורסים ותוכניות רק בשנה האחרונה, מלווים משפחות לשינוי גדול בהתנהלות וביחסים במאות בתים בישראל ובחו"ל.
יעל ארבל
מומחית לתקשורת מקרבת בין הורים וילדים
מרצה, מנחה ומטפלת בתקשורת מקרבת (מ-2006)
מלווה בתהליכי קבלת החלטות, בקונפליקטים ובמשברים במשפחה
בוגרת תוכנית אינטנסיב של דר' מרשאל רוזנברג
אמא לענבל
יואב וגליה לבנה
מומחים לתקשורת מקרבת במערכות יחסים,
מנחים קורסים וסדנאות בארץ לזוגות, להורים ולקהל הרחב,
מלווים צוותי הוראה ומנהלי בתי-ספר,
מלמדים בתוכניות חינוכיות, במוסדות אקדמיים ובארגונים.
מלווים מאות אנשים בשנה בתהליכים של פריצת דרך
בתקשורת ויצירת הבנה וחיבור עמוק ביחסים.
הורים לנוגה, נבו ואוהד
מה זה תקשורת מקרבת?
תקשורת מקרבת היא גישה שמיועדת ליצור הבנה וחיבור בין אנשים וכן בין אדם לעצמו, במטרה ליצור שיתוף פעולה ואווירה של קרבה בתוך מערכות יחסים. מי שיצר את הגישה הוא ד”ר מרשאל רוזנברג, פסיכולוג יהודי-אמריקאי, אשר הושפע מתורת האי-אלימות של מהטמה גנדי ומרטין לותר קינג. בשפת המקור תקשורת מקרבת נקראת – Nonviolent Communication תקשורת לא-אלימה.
אפשר לומר, שתקשורת מקרבת היא מפגש של חיבור מהלב בין אנשים, שמייצר מרחב שבו יש מקום גם למה שחשוב לנו וגם למה שחשוב לאחר. המרחב הזה שנוצר, שבו יש מקום ל’לב’ שלנו ושל אחרים, יוצר קסם בתוך מערכת היחסים, שמשמר אותה לאורך זמן ויוצר בה תחושה של אכפתיות, חמימות, ביחד, שיתוף-פעולה, הקשבה ועזרה הדדית.
הבחירה בסוג תקשורת שכזה יעיל במיוחד במצבים שבהם יש ויכוחים וקונפליקטים בין אנשים, אי-הסכמות וחילוקי-דעות. העוצמה של הגישה היא ביכולת שלה לשמור על תחושת הביחד ועל האמפתיה ההדדית, מבלי לוותר על מה שבאמת חשוב לשני הצדדים. הכלים והמיומנויות של תקשורת מקרבת מאפשרים לנו לנהל דיאלוג שבעזרתו קל להגיע להסכמות ולפתרונות, גם במצבים שנראו לכאורה תקועים או חסרי-מוצא, כאשר הדרך למציאת פתרונות נסללת לרוב מעצמה, כתוצאה מתחושת החיבור, הקרבה וההבנה שנוצרו. התוצאה היא הפחתת הכעסים, המתחים והקצרים בתקשורת, ולטווח הארוך יצירה של תשתית רחבה שיש בה הקשבה, הבנה, קרבה ורצון לשתף פעולה ולעזור אחד לשני.
נשארתם עם שאלות?
תקשורת מקרבת היא מודל יישומי ליצירת הבנה, הקשבה ושיתוף פעולה בין אנשים, שיצר הפסיכולוג היהודי אמריקאי מרשל רוזנברג לפני למעלה מ-60 שנה. המודל של תקשורת מקרבת, שנקראת במקום Nonviolent Communication מתרכז ברגשות ובצרכים שמתקיימים מתחת לפני השטח של ההתנהגווית והמילים הרגילות שבהם אנחנו משתמשים, בביטוי שלהם ובבקשות שנועדו למלא את אותם צרכים. לפירוט על הגישה קראו כאן למעלה: 'מה זה תקורת מקרבת'.
הורות מקרבת היא יישום של תקשורת מקרבת עם ילדים, יחד עם ידע, מיומנויות וכלים נוספים שאותם פיתחנו ב-10 השנים האחרונות כמנחים מובילים בגישה וכהורים בעצמנו, שנותנים להורים מענה מקיף לאתגרים בתקשורת, בהתנהלות וביחסים עם הילדים בבית ושמאפשרים ליהנות מאווירה נעימה, תחושת קרבה ושיתוף פעולה עם הילדים. למידע נוסף על הורות מקרבת היכנסו לאתר שלנו: www.feelfamily.co.il
קודם כל אנחנו שמחים להכיר עכשיו:-)
אנחנו יואב וגליה לבנה ויעל ארבל, מנחים בתקשורת מקרבת כבר למעלה מ-10 שנים, היוצרים והמנחים של הבית להורות מקרבת, שהיא התוכנית המקיפה בישראל ללימודי תקשורת מקרבת להורים. הגישה המקרבת קרובה לליבנו גם בגלל שאנחנו מגדלים את הילדים שלנו עם הרבה תקשורת מקרבת בבית ורואים עד כמה היא עוזרת לנו, וגם כי במהלך 10 השנים האחרונות פיתחנו ידע וכלים רבים שעוזרים למאות משפחות להשתמש עם הגישה המקרבת באתגרי היומיום שלהן וליהנות כמונו משיתוף פעולה נעים עם ילדים בכל גיל.
במהלך השנה האחרונה בלבד השתתפו בתוכניות ובקורסים שלנו למעלה מ-850 משפחות, בקורסים אינטרנטיים שמאפשרים ללמוד איתנו מכל מקום ובכל זמן, ובתוכניות ליווי שכוללות גם מפגשים פרונטליים.
וכמו תמיד אצלנו, יש לכם גם אחריות מלאה על השיעור ל-14 יום שאנחנו נותנים לכם מתוך בטחון מלא בתוצאות שהשיעור יביא לכם. זה אומר שבאפשרותכם לצפות בשיעור, לעשות את התרגולים שאנחנו מלמדים, ליישם בבית ולראות את התוצאות בעצמכם, ואם מכל סיבה שהיא לא תהיו מרוצים – שלחו לנו מייל במהלך הזמן הזה ונחזיר לכם את מלוא ההשקעה שלכם בחזרה.
לפרטים נוספים על הורות מקרבת ועל תוכניות הליווי בגישה להורים, היכנסו לאתר שלנו:
www.feelfamily.co.il
או צרו איתנו קשר: רינת 054-9292622
או במייל: [email protected]
כן. השיעור הזה מלמד את המיומנות הבסיסית והראשונה שמאפשרת להורים לזהות ולהתייחס למניעים האמיתיים לכל אותן התנהגויות מאתגרות של הילדים שחוזרות על עצמן – ושהם לא מצליחים לשנותן בדרכים הרגילות של בקשות, הסברים, כעסים והפעלת כח – ברגע שעוברים להתמקד במניעים להתנהגויות – ולא בהתנהגויות המאתגרות עצמן – רואים שינוי.
השינוי שתרגישו כבר בימים הראשונים אחרי הצפייה הוא שלב חשוב בתוך תהליך שלם, שאם תרצו תוכלו לעבור אותו איתנו בקורס המלא 'במקום עונש – וגם במקום לצעוק, לאיים ולספור עד 3' (שהשיעור הזה הוא השיעור הראשון בו).
אם אתם רוצים מידע על הקורס המלא 'במקום עונש' כבר עכשיו,
התקשרו אלינו: רינת 054-9292622
או כתבו לנו ל- [email protected]
נשארת עם שאלות ורוצה מענה עליהן לפני שמצטרף/ת?
נשמח לדבר איתך:
כתבו לנו ל- [email protected]
או התקשרו: 054-9292622
"היום אני עם שמחה ואושר, שיניתם לי את החיים" - יעל מרום מספרת על החיים שהשתנו בבית בעקבות התכנית:
הרבה פחות קונפליקטים בבית
ילדיי מבינים את השפה הזו יותר מכל שפה אחרת!
גיליתי שפה שבאמצעותה בני מסכים לשתף איתי פעולה
אורנה פיזנטי, מספרת על החיים החדשים עם תקשורת מקרבת ואיך היא ממיסה את הכעס של הילדה:
נדהמתי, מה שבדרך כלל לקח המון זמן, פשוט נגמר בקלות. זה היה מדהים.
כיום רוב הקונפליקטים היומיומיים נפתרים בקלות רבה יחסית
תמר עראמה הגיעה סקפטית ויצאה עם קשר שנרקם מחדש עם הבן הגדול (19) אחרי שנים:
הקורס שינה לי את כל האווירה בבית
הבית להורות מקרבת
054-9292622
[email protected]
www.feelfamily.co.il