תפישה, מבוא, עקרונות

לסיכום החלק הזה – אני מזמינה אתכם לצפות בסרט הוידאו הבא.
מוזמנים לכתוב תגובות, איך היה לכם לצפות בו כאן בהמשך העמוד.

חמשת כלי היסוד של תקשורת מקרבת

צורך – מונח המפתח של תקשורת מקרבת

איך לזהות צורך?

חמשת עקרונות היסוד של תקשורת מקרבת

משולש תקשורת מקרבת – שלושת הרכיבים שבונים את תקשורת מקרבת

קבצים להורדה לשיעור זה

רשימת צרכים
תרגול זיהוי צרכים

תשובות לשאלות

1 – מה הבעיה במילים "לא" ו"אסור"?
למה החלוקה הדיכוטומית של "לא" ו-"אסור" אינה טובה באופן מוחלט? אמרת שזה יוצר נפרדות ודעות מנוגדות, ואני לא רואה כלל בעיה בנפרדות ודעות מנוגדות. להיפך. חושבת שזה מפרה (עד לנקודה מסויימת, כמובן). וגם איני מבינה מה הבעיה שילד יבין שיש אדם מבוגר ממנו שאומר לו "אסור". זה לא נורא להציב בפניו גבולות גם אם הם מהטרמינולוגיה של "מילים שליליות".
לחצו כאן למעבר לתשובה

2 תגובות

  1. בועז בנימיני הגב

    היי יעל,
    שמי לימור (רשומה תחת שמו של בעלי בטעות). אנחנו הורים לשתי בנות , גילאים 4 ושנתיים. ביני לבין בועז קיים פער בגישות החינוכיות ובדרך הצבת הגבולות לבנות. אני ההורה ״המאפשר״ והוא ההיפך. אני חוששת שאנו מעבירים בכך מסרים מבלבלים, בייחוד לגדולה כרגע. כמו כן, אני מחפשת את הדרך הנכונה לתמוך בשתיהן בד בבד ולא האחת על חשבון השנייה בייחוד במצבים של ריבים בין שתיהן. כמו כן אני בחיפוש מתמיד אחר כלים ודרכים שיתרמו להעלאת הביטחון העצמי שלהן (וגם שלנו כהורים).
    תודה לכם ובהצלחה לכולם.

  2. מלי ארגמן הגב

    היי יעל,
    אני מלי, אמא לשני ילדים מקסימים, בת 8.5 ובן 5.5. התחלנו היום את שנת הלימודים כשהבן הקטן לא הסכים לקום מהמיטה בבוקר כי לא רצה ללכת לגן. אז כמו שאפשר להבין הוא ילד מאתגר שלא אוהב שינויים, יודע להתעקש ולעמוד על שלו, לא מאמין בעצמו מספיק למרות שהוא ילד מאד חכם ומוכשר ובכלל ארבעתנו בבית מאד עקשנים… הייתי מאד רוצה לשחרר קצת מהעקשנות שיש בבית אצל כולנו ולהגיע למצב שבו הבית רגוע, שלו ומלא בעיקר בשמחה, חברות והבנה הדדית.
    אני מקווה שבן זוגי,מיקי, יצטרף לקורס (הוא בכיוון הנכון) ושתהיה לכולנו שנה מלאה בשינויים לטובה, בטעויות ובהצלחות!!!

השארת תגובה