איך לדבר עם ילד שמתעקש - כדי שיקשיב ויישתף פעולה

בסופו של דבר אנחנו צריכים לדבר עם הילדים – דרך אחת מובילה לויכוחים ומאבקי כח,
דרך שנייה מובילה להקשבה ולשיתוף פעולה – הנה הדרך השנייה:-)

רוצים להתייעץ איתנו לגבי אתגר שיש לכם עם הילדים
ושנתאים לכם דרך שתעזור לכם להביא לשינוי גדול בבית?
הירשמו מכאן בלחיצה על הקישור – לשיחת ייעוץ איתנו

הדרכה שנייה בסדרה

(אם לא ראיתם את הראשונה - ממליצים להתחיל בה)

מוזמנים לכתוב לנו תגובות כאן למטה
נשמח לקרוא

השאירו לנו תגובה...

5 תגובות

  1. אביטל בורשטיין הגב

    היתה לי סיטואציה השבוע שהפתרון הזה לא עבד – היינו בגן השעשועים וביתי בת ה-1.8 התנדנדה בנדנדה שהיא מאוד אוהבת והגיע ילד אחר שרצה להתנדנד. אמרתי לי שניתן לו – היא לא רצתה אז אמרתי לה שנתנדנד עוד קצת ואז ניתן (כדי להכין אותה) ואז כשהגיע הזמן לרדת היא התחילה לצרוח בבכי, ירדתי אליה לגובה העיניים ואמרתי לה "אני יודעת שזה עצוב לך שאת צריכה לרדת מהנדנדה אבל יש עוד ילדים שרוצים וכשהם יסיימו אנחנו נחזור לנדנדה". זה לא ריצה אותה, היא המשיכה לבכות, הייתי צריכה לתלוש אותה בכוח מהנדנדה והיא לא היתה מוכנה ללכת לשום מתקן אחר, בכתה כל הזמן הזה עד שהנדנדה התפנתה והיא חזרה אליה. אז מה עשיתי לא בסדר?

  2. גלית וידמן ששון הגב

    הי רחל,
    תודה על המשוב — אני שמחה שאת מתחברת ומנסה ליישם!
    מאד טבעי שאת נופלת לקיים – תקשורת מקרבת זה אוסף של מיומנויות שלא אפשרי ללמוד או להעביר במסר אחד או סרטון אחד. האם אהיית בהדרכה שלנו? כי ממה שאני קוראת, אני יודעת שיש שם טיפים שמאד יעזרו לך – גם מה לא לעשות וגם מה כן. למשל, התיוגים של התנהגות יפה/לא יפה – בסדר/לא בסדר – מייד מעלים בנו כעס ומכאן תוך שלוש שניות אנחנו מגיעים לצעקות, דרישות ואיומים – הרבה חסמים לתקשורת ולחיבור עם הילדים. אנחנו מלמדים איך לקחת את התיוגים והשיפוטים שלנו ולזהות באמצעותם למה בעצם אנחנו זקוקים ואולי מצפים מהילדים (לא תמיד באופן מאד הגיוני). אנחנו מלמדים גם כלים להבין את הצרכים העמוקים של הילד והרגשות הקשים שעולים בו כשהם לא מתמלאים ומביאים אותו להתנהגות המאתגרת, וגם כלים שמאפשרים לנו להכיר בצרכים האלה ולטפל בהם בכל מני דרכים שיוצרות קסם של ממש בבית ומעלימות את מרבית הקונפליקטים.
    מדבר אלייך?
    אם עוד לא היית, נשמח ממש אם תצטרפי להדרכה!
    נרשמים בקישור הבא:
    http://feelfamily.co.il/webworkshop?ref=blogg
    ומקבלים למייל אתו נרשמת לינק כניסה להדרכה. נכנסים קצת לפני תחילתה וניתן לצפות מכל מחשב ופלפון חכם.
    סופ"ש מבורך,
    גלית

  3. אפרת לוי הגב

    שלום ותודה על ההדרכות ב-80% מהסיטואציות באמת זה עובד לי.
    מה קורה כשהילד פשוט "נתקע" על הדרישה שלו. ולא מוותר למרות שפעלתי לפי 3 השלבים הקשב, ביטוי ופתרונות. נניח שבנתיים הוא חוסם פיזית עם גופו את המסך ואני לא מעוניינת לגעת בו עוד 5 דקות נגמרת התוכנית והקטן צורח שהוא מפסיד דווקא את הסוף וזה הכי מתח וכד'?

  4. רחל הגב

    ראשית הדברים שלכם ממש דברי טעם. מנסה ליישם…ברמה האישית נופלת המון לבורות של דרישה ואיומים וצעקות.
    אבל איך מיישמים זאת על ילד בן 2.5?יכולת השיח עדיין פחותה למרות שמסבירה לו כשלא מתנהג יפה שמפסיד כל מיני דברים.. אבל הוא די בשלו משתטח בוכה צועק כשלא מקבל את מבוקשו ועניני מקלחת שינה קימה בבוקר…זה אקשן כל יום

    • גלית וידמן ששון הגב

      ולגבי הגיל של הילד — הכלים מאד מתאימים לגיל הזה — יש לנו נסיון ארוך אתו. אם אחרי ההדרכה עוד יישארו לך שאלות בנוגע לזה את ממש מוזמנת לפנות אלינו בפרטי (למשל למייל שלי: [email protected]) ונשמח לתת לך מענה ולראות איך אפשר לעזור!

השארת תגובה